تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3446399
شناسه : 3446399
تاریخ :
امیرعبداللهیان نیکاراگوئه را به مقصد ونزوئلا ترک کرد اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفرش به آمریکای لاتین پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات نیکاراگوئه راهی ونزوئلا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نیکاراگوئه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات نیکاراگوئه به ماناگوآ سفر کرده است، پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور و در ادامه سفرش به آمریکای لاتین ماناگوآ را به مقصد کاراکاس پایتخت ونزوئلا ترک کرد.

وی در این سفر با «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه، «دنیس مونکادا» وزیر خارجه، رئیس مجلس نمایندگان و دیگر مقامات دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه و هیأت همراه همچنین از پالایشگاه رویای آرمانی سیمون بولیوار بازدید و با مقامات تیم اقتصادی دولت نیکاراگوئه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزاذش فارس، مرتضی محمودوند نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عیسی کاملی دستیار وزیر ور مدیرکل آمریکا، علی چگنی مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصاد مقاومتی، عبدالله نکونام قدیری معاون سخنگو و مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای، مجتبی بنی اسدزاده دستیار وزیر در امور اجرایی و رضا نظرآهاری مشاور وزیر حسین امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به آمریکای لاتین پس از تصدی وزارت امور خارجه است. او در دیدار با همتای نیکاراگوئه‌ای خود گفت: در چارچوب دکترین سیاست خارجی متوازن دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه به آمریکای لاتین و دوستان و متحدان ما در این بخش از جهان مورد توجه جدی ماست.

وزیر خارجه همچنین در دیدار با دانیل اورتگا اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات با کشور دوست و برادر نیکاراگوئه ندارد و افزود: در حال برنامه ریزی سفر جناب آقای رئیسی رئیس جمهور ایران در آینده به آمریکای لاتین و از جمله نیکاراگوئه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم سفری به موریتانی داشت و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/