تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3446393
شناسه : 3446393
تاریخ :
تأکید امیرعبداللهیان بر تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و نیکاراگوئه در ماه‌های آینده اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس مجلس نمایندگان نیکاراگوئه بر تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ماه‌های آینده به منظور پیشبرد هر چه بهتر مناسبات اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نیکاراگوئه،  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در اولین بخش از سفر خود به منطقه آمریکای لاتین در ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه حضور دارد، پیش از ظهر روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه به وقت محلی در محل مجلس این کشور با «گوستاوو پورراس» رئیس مجلس نمایندگان نیکاراگوئه دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور به ویژه همکاری‌های پارلمانی به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ابلاغ سلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای نیکاراگوئه‌ای خود، بر اهمیت ظرفیت و نقش پارلمان‌های دو کشور به ویژه در حوزه تصویب قوانین برای مقابله با تحریم‌های غیرقانونی و همچنین‌ رویکرد مراکز قانونگذاری دو کشور برای بی اثر کردن تحریم‌ها،  تأکید کرد.

وب همچنین با اشاره به گفت‌وگوهای چهارشنبه شب خود با وزیر امور خارجه و دستیار ارشد رئیس جمهور نیکاراگوئه، موضوعات مهم مورد توجه دو دولت برای تقویت همکاری‌ها خصوصا در حوزه دارو، اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی و حوزه واکسن کرونا را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در ادامه بر تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی در ماه‌های آینده به منظور پیشبرد هر چه بهتر مناسبات اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، محمودوند نماینده خرم آباد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نیز رئیس گروه دوستی مجلس و برخی دیگر از نمایندگان پارلمان نیکاراگوئه در اظهاراتی ضمن تأکید بر اهمیت روابط فیمابین خصوصا با توجه به پیروزی همزمان انقلاب اسلامی در ایران و انقلاب ساندینیستی در نیکاراگوئه در سال ۱۹۷۹ بر ضرورت ارتقای همکاری‌های همه جانبه دو کشور در ابعاد مختلف اقتصادی و پارلمانی تأکید کردند.

پایان پیام/