تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3445619
شناسه : 3445619
تاریخ :
وزیر ارتباطات خبرداد: مذاکره مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات مدعی مکاتبه جدید با مسئولان مالک شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتس آپ برای انجام مذاکره شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عیسی زارع‌پور گفت: از فعالیت هر پلتفرم خارجی در ایران که قواعد جمهوری اسلامی یا حداقل را بپذیرد و پایبند باشد که بتوان حقوق مردم را دنبال کرد، استقبال خواهد شد. به تازگی مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا مالک شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ، مکاتبه کرده تا در این زمینه مذاکره شود.

وی افزود: مصوبه مسدود شدن اینستاگرام و تلگرام ارتباطی به وزارت ارتباطات یا حتی دولت ندارد این تصمیمی است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور سران سه قوه گرفته شد. ارتباط صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های داخلی برقرار است. روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی از طریق پیام‌رسان‌ها و با کیفیت انجام و هر روز بر کیفیت آنها اضافه می‌شود.

زارع‌پور ادامه داد: به زودی نسخه جدید پیام رسان ایتا که بعد از روبیکا بیشترین استقبال را داشته، منتشر می شود و در نسخه جدید آن امکان تماس تصویری وجود دارد. پیام‌رسان های بله با مشارکت سروش‌پلاس، آیگپ و روبیکا به تماس تصویری مجهز شدند.