تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3445603
شناسه : 3445603
تاریخ :
وزیر ارشاد: نیازی به تقلید از سینمای غربی نداریم اقتصاد ایران: وزیر ارشاد امشب با حضور در برنامه صف اول به مناسبت ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی از حوزه فرهنگ و هنر گفت و درباره حوزه پوشش تاکید اصل کار در این زمینه فرهنگی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

در حوزه حجاب کار اصلی فرهنگی است،






به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در برنامه صف اول افزود: به تازگی برنامه‌های دقیقی   در کارگروههای تخصصی اجرایی شده است و در حوزه پوشش، اصلی‌ترین کاری که باید انجام شود، کار فرهنگی است.

وی افزود: کار فرهنگی در زمینه پوشش و البته حجاب دقیقا در تمامی سطوح آثار فرهنگی یا محصول‌های مرتبط آغاز می‌شود به عنوان مثال در برخی از محصولات مرتبط با کودکان مثل کارتون‌ها، سریال‌ها یا حتی فیلم‌ها کاراکتر‌هایی وجود دارد که بعد از مدتی می‌بینیم این کاراکتر‌ها تصویر اصلی پوشاک کودکان یا حتی زمینه کتاب و دفتر مدرسه آن‌ها شده است.

اسماعیلی  درباره جنگ رسانه‌ای غرب علیه ایران بعد از برگزاری جام جهانی قطر همچنین گفت: دشمنان تلاش کردن با جنگ رسانه‌ای تمام هیجان‌های مربوط به این رویداد مهم ورزشی را در کشورمان کمرنگ کند و به خیال خودشان بهترین فرصت برای این منظور جشنواره‌های مختلف در دهه مبارک فجر بود.

وزیر فرهنگ درباره دخالت برخی دولت‌های خارجی در اعمال فشار به هنرمندان مطبوع کشورشان افزود: برخی از دولت‌ها به هنرمندان خود در بخش‌های مختلف جشنواره فجر فشار وارد می‌کردند که به ایران سفر نکنید و از حضور در این رویداد هنری انصراف بدهید که به لطف خداوند اینگونه نشد.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۳۱ کشور در جشنواره تئاتر فجر افزود: خوشخبتانه دیدیم این برنامه‌ریزی تروریسم رسانه‌ای دشمنان جمهوری اسلامی ایران این بار هم به نتیجه نرسید و با آغاز جشنواره تئاتر فجر شور و هیجان در جامعه کاملا مشهود بود و این شروع با قدرت عاملی شد که امروز دیدیم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نیز با هماهنگی کامل فعالیت خود را آغاز کرد.

وزیر ارشاد به فعالیت قابل توجه همه عوامل در برگزاری جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: در این عرصه که دشمن بدون توجه به اصول اخلاقی و پایبندی به آن‌ها درحال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است نباید کوچکترین غفلت داشته باشیم که خداروشکر همکاران دبیرخانه جشنواره نشان دادن در این زمینه کاملا دقیق و هدفمند درحال انجام وظایف خود هستند و با کار جدی از این تهدید‌ها گذشتیم.

اسماعیلی درباره برخی از طرح های جدید فرهنگی که به مناسبت دهه فجر در گوشه و کنار کشورمان افتتاح خواهند شد گفت: موضوع فرهنگ یکی از مهمترین نکاتی است که مقامات ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آن تاکید داشته و مقام معظم رهبری هم با توجه به دیدگاه هنری کارشناسانه‌ای که دارند بار‌ها در این زمینه دستور‌ها و تاکید‌هایی داشته‌اند که همه این موارد در تمامی بدنه وزارت درحال پیگیری است.