تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3445381
شناسه : 3445381
تاریخ :
وزیر اقتصاد: ایرادات مصوبه مولدسازی دارایی‌ها اصلاح می‌شود اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد گفت: اگر ایرادات فنی و تخصصی در مصوبه مولدسازی وجود داشته باشد، شورای عالی هماهنگی سران قوا آن را در مصوبه جدید خود در قالب اصلاحیه لحاظ خواهد کرد و تصمیم‌گیری‌ها در شفاف‌ترین حال ممکن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: امیدواریم با ابلاغیه دیروز بانک مرکزی، از هفته آینده شاهد سرعت بخشیدن به فرآیند وام‌های خرد باشیم.

وی با اشاره به مازاد تجاری 20 میلیارد دلاری کشور در 10 ماهه امسال، افزود: با توجه به تراز تجاری مثبت کشور، مشکلی در تامین ارز مورد نیاز برای تجارت و واردات رسمی نداریم و تخصیص ارز بدون محدویت انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد که با تزریق این منابع به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی تا هفته‌های آینده از دوره آشوب اقتصادی حوزه ارزی به دوره ثبات قدم بگذاریم.

وی درباره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا توضیح داد: در کشور ده‌ها هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که می توان آنها را با تزریق منابع زنده کرد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی در شبکه های مجازی اقدام به فضاسازی در این خصوص کردند، اظهار داشت:‌ سه قوه در این مسیر فعال هستند و اساساً در این مسیر تحولی رو به پیشرفت و برای آینده سرمایه گذاری و پروژه های عمرانی استان ها هیچ عقب نشینی صورت نخواهد گرفت.

خاندوزی افزود: اگر ایرادات فنی و تخصصی وجود داشته باشد، شورای عالی هماهنگی سران سه قوه آن را در مصوبه جدید خود در قالب اصلاحیه لحاظ خواهد کرد و تصمیم‌گیری‌ها در شفاف‌ترین حال ممکن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: سال ها بود که دستگاه‌ها و مدیران دولتی در برابر واگذاری زمین‌ها و ساختمان‌های متروکه خود مقاومت می‌کردند و به همین دلیل این مصوبه در سران قوا به تصویب رسید.