تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3443698
شناسه : 3443698
تاریخ :
خبرخوب | زندگی خالی نیست، مهربانی هست/ روایت نذر نانی که باقیات صالحات شد اقتصاد ایران: هنوز هم آنقدر آدم های خوب در دنیا هستند، آنقدر احساسات پاک و اندیشه های مثبت است که بتوانیم با آنها همراهی کنیم و از دل حتی به ظاهر اتفاقات تلخ، پیام های خوب در بیاوریم مثلا همین کمک به زلزله زده های خوی در سوز و سرما یا خبرهای خوب دیگر از ورزشکاران و انسان های خیّر در کشورمان . امروز هم در کنارمان باشید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گروه زندگی ـ  پدربزرگم آن قدیم ترها همیشه می‌گفت، هنوز هم آنقدر آدم خوب در این دنیا هست که نیازی نباشد رفتارهای زشت کسی را تحمل کنیم، آنقدر احساس خوب وجود دارد که نیازی نباشد تنفر را انتخاب کنیم و آنقدر اندیشه های بکر و مثبت هست که نیازی نباشد افکار منفی و سیاه عده ای را همراهی کنیم. فقط باید شجاع بوده و با خودمان صادق باشیم که زیبایی ها را ببینیم و  دو گوش  برای شنیدن خبرهای خوب داشته باشیم.

همه مان می‌دانیم که روزهای سخت ماندنی نیستند، زمین خوردن ها به معنای این نیست که نتوانیم دوباره سرپا شویم. پس لطفا تا یک اتفاق بد می افتد سریع از زندگی دست نکشیم و کاسه چه کنم؟ به دست نگیریم و مثلا دنیا سیاه است و دیگر همه چیز از بین رفته است! کافی است به جنبه های دیگر ماجرا نگاه کنیم، به مصلحت هایش ، به پیام هایی که در آن درس هایی نهفته و به خودمان دلگرمی بدهیم که می توانیم ادامه دهیم و فردایش که از خواب بیدار می‌شویم باز هم می توانیم به چیزهای خوب فکر کنیم و از پس چالش ها بر آییم. علامه طباطبایی در تفسیر آیه 21 سوره نور می نویسند: اگر فضل و رحمت خدا به شما نبود، ابدا کسی از شما تزکیه و پاک نمی شد.  در جای دیگری می‌نویسند که رهایی از بند یاس و ناامیدی به معنای گرفتار شدن در امیدواری توهمی نیست. یاس مذموم است چون ترمز حرکت در صراط مستقیم است، باز در جای دیگری می نویسد که آنچه خیر به انسان می رسد، از خداست. پس باید امیدوار باشیم و روزمان را با خبرهای امیدبخش شروع کنیم:

* زندگی جاریست، مهربانی هست

همه مان در جریان هستیم که دو شب گذشته زلزله های شدیدی در شهر خوی رخ داد و خرابی هایی به بار آورد الان سریع نگویید که این کجایش خبر خوب است. صبر داشته باشید خوبش این است که بالاتر گفتیم مهربانی هست، زندگی جاریست چون مردم خوبمان زلزله زده ها را در برف و سرما تنها نگذاشتند و این خودش مهربانی جاری و ساری در بین هموطنان ماست. از امدادرسان های ارتش و ماموریت ویژه یگان های ویژه در آذربایجان غربی گرفته که به مردم زلزله زده ارزاق، بسته های غذا تا کمک های امدادی و استقرار در مناطق امن رساندند  تا برخی مسئولینی که ناشناس و بدون همراه و سروصدا به جای گرم کردن خودشان در خانه هایشان به دنبال گرم کردن خانه های مردم بودند. می‌بینید در همه این اتفاقات بد خبرهای کثیری هم وجود دارد مثلا همین گرم شدن دل مردم در همین سوز سرما و نزدیک شدن قلب های هموطنانمان بهم. انشالا که هیچ هموطنی در این هوای سرد از زلزله زده گرفته تا مردم مناطق دیگر احساس سرما در وجودش نداشته باشد و دلش گرم و چراغ خانه اش روشن باشد.

 

*ورزشکاران، دلاوران، نام آوران

تا همین یک دهه پیش شاید کمتر می شنیدیم که بانوان ورزشکارمان در مسابقات مختلف جهانی و رشته های مختلف بر سکوهای قهرمانی بایستند، البته قطعا ورزشکار زیاد داشتیم و داریم اما سال هایی است که بیشتر از بانوان شجاع و دلیرمان می شنویم مثلا همین الان که خبر خوب قهرمانی مسابقات فوتسال بانوان را در تورنمنت کافا شنیدیم که ایران در این تورنمنت موفق به کسب مدال قهرمانی در ازبکستان شد. خود ازبکستان که میزبان این مسابقات بود، نایب قهرمان و ایران قهرمان این مسابقات شد . چقدر شیرین و زیباست نام ایران عزیزمان که با دست ظریف اما توانمند بانوان ایرانی بر فراز جهانیان برافراشته شود. این همان کرامت زنان است که پس از انقلاب همپای مردان ایرانی ایجاد شده است.

دست مریزاد به شما قهرمانان ملی انشالا که در کنار قهرمانی ، پهلوانی هم منشتان باشد.

 

*11 سال نذری که باقیات صالحات شد

در محله های قدیمی و پیچ و واپیچ مشهد زندگی می کرد. سال ها تلاش کرد تا بتواند پس از پادویی های زیاد و کار سخت برای خودش یک نانوایی دست و پا کند و البته دست به خیر هم بود. حاج یحیی را می گویم همان نانوای مشهدی دهه شصتی با نانوایی به نام بقیه الله که بعد از خودش هم پسر و دامادش نانوایی اش را اداره کردند و آنها هم راه حاج یحیی را رفتند. حالا همه می دانند که این نانوایی به ندارها نان نذری می‌دهد حتی بعد از یازده سال هنوز باقیات صالحات این کار خیر برایش مانده است و چقدر خوب است که اگر نباشیم نبودنمان هم به دیگران خیری برساند و باعث شود یک نفر هم بگوید خدا خیرش بدهد دیگر چه چراغی برای آدم روشن تر از این.

 

*گل نرگس کی می آیی

آخرین خبر خوب امروزمان خیلی خوش بو و جذاب است خوش بو چون بوی بهترین گل های دنیا ، راه دور نرویم همین نرگسی که برایش ضعف می کنیم و بویش را چون شهد به جان می کشیم، می دانستید این روزها فصل برداشتش است؟ عکاس خوش ذوق خبرگزاری تسنیم به شهر بهبان رفته و از مراحل برداشت گل نرگس عکس گرفته است. شهر بهبان یکی از شهرهای پرورش دهنده گل نرگس است و مردمانش در مراحل مختلف به کاشت تا برداشت آن می پردازند. ظاهرا گل های نرگس هم با هم فرق دارند مثلا نرگس شهلا، گل پر، پنجه گربه ای و مسکین که همین آخری گویا از همه کوچکتر و خوشبوتر است. برای اینکه اطلاعاتتان بیشتر شود هم می گویم که اوایل مهر آبیاری این گل ها شروع می‌شود و کاشت آن آغاز و از دی ماه تا اوایل اسفند هم گل نرگس برداشت می شود اما تصاویر زیبای برداشت تا آماده سازی فروش آن را هم ببینیم که خیلی جذابیت دارد. اینجا دیگر نمی توان عکس بیشتری گذاشت خودتان در اینترنت جستجو کنید.

اما ما شیعیان در اعتقادات مذهبی مان  گل نرگس را سمبل امام زمان(عج) می دانیم با همه ظرافتی که این گل دارد. ، اما مقاومت و استقامتش زیاد است و در واقع هم نام با مادر امام زمان(عج) است به همین دلیل است که عطر نرگس را منسوب به امام عصر(عج) می دانیم و گل نرگس عطرش شفای بیماری زمستان است همین جا با هم دعا کنیم خالصانه که تا تمام شدن همین زمستان قبل ازاینکه گل های نرگس پژمرده شوند، گل نرگس ما هم بیاید. الهی آمین.

*خدایا به امید خودت

خبرهای خوب امروزمان را با امید و امیدبخشی آغازکردیم و با امید هم به اتمام می رسانیم در جایی که امام علی(ع) درغررالحکم  و درر الکم می فرمایند؛ «همه امید خود را به خدای سبحان قرار دهید و جز او به هیچکس امید نبندید به راستی کسی نیست که امیدی به جز خدای تعالی به کسی داشته باشد جز اینکه نومید شود.» حال اول صبحمان را با یک خدایا به امید خودت شروع کنیم و آستین را بالا بزنیم تا اتفاقاتی یکی پس از دیگری بهتر برایمان بیافتد.

*خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 
پایان پیام/