تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3443217
شناسه : 3443217
تاریخ :
آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از امروز در ۳ استان دیگر اقتصاد ایران: مدیر اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی از آغاز اجرای این طرح از امروز در ۳ استان دیگر و شامل قزوین، گیلان و مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  حمید فرداد گفت: پس از اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان این طرح از امروز در سه استان قزوین، گیلان و مرکزی اجرایی می‌شود.

وی افزود: طبق این طرح یارانه یک ماه زودتر در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود و فرد 10 قلم کالای اعلام‌شده را بعد از شارژ اعتبار می‌تواند خریداری کند به این صورت که بخشی از قیمت کالا را پرداخت می‌کند و بقیه از یارانه ماه بعد برداشت می‌شود. کالاهای شامل این طرح عبارتند از شیر، پنیر، ماست، مرغ،‌ تخم‌مرغ، ماکارونی، شکر و برنج.

براساس این گزارش، طبق این طرح برای حفظ قدرت خرید مردم قیمت 10 قلم کالای اساسی بر مبنای شهریور 1400 محاسبه می‌شود و دولت براساس سبد کالای مشخص‌شده، باقیمانده قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند. همچنین مردم می‌توانند طبق نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالا‌های اساسی مرجع را انتخاب و تا سقف میزان اعتبار یارانه خریداری کنند.