تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3441833
شناسه : 3441833
تاریخ :
آمار مصدومان زلزله خوی به ۴۴۰ نفر رسید/۲فوتی در زمین لرزه اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: در اثر وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری شنبه شب در خوی تاکنون ۴۴۰ نفر مصدوم شده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بامداد یکشنبه در بازدید مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: بر اساس گزارش های اولیه تاکنون ۴۴۰ نفر در اثر وقوع زمین لرزه در خوی مصدوم شده و ۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی اعزام شده اند، عنوان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۷۰ روستا در این زلزله دچار خسارت شده اند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امدادرسانی در مناطق زلزله زده ادامه دارد، گفت: خسارت ۲۰ الی ۵۰ درصد به منازل مسکونی شهری وارد شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای تامین سوخت در مناطق زلزله زده صورت گرفته و هیچ کمبودی وجود ندارد، افزود: از فردا توزیع غذای گرم توسط نیروهای امدادی، بسیج و گروهای جهادی در مناطق آسیب دیده آغاز می شود.

معتمدیان یادآور شد: وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر در مسیر حضور در مناطق زلزله زده خوی هستند و تا ساعتی دیگر در این مناطق حضور خواهند داشت.

استاندار آذربایجان غربی گفت: رئیس جمهور و معاون اول ریاست جمهوری تماس تلفنی داشتند و دستور بسیج امکانات برای امداد رسانی را صادر کردند، هماهنگی های لازم در جهت بسیج امکانات امدادی استان و مرکز وجود دارد.