تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3441435
شناسه : 3441435
تاریخ :
ارائه پیشنهادات بودجه ای سازمان بورس برای صنایع اقتصاد ایران: سازمان بورس پیشنهاداتی ۲۹ بندی برای لایحه بودجه ۱۴۰۲ از جمله سقف ۴ هزار تومانی خوراک گاز پتروشیمی‌ ها، خروج خودرو سازها از ساز و کار قیمت‌گذاری دستوری و ... ، ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،سازمان بورس توسط کمیته‌ای با حضور محسن علیزاده رئیس کارگروه بازار سرمایه و رئیس سازمان، اقدام به ارائه پیشنهاداتی برای بودجه 1402 در 29 بند کرده که 16 آذر ماه با امضا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به وزیر اقتصاد ارسال شد.

بر اساس این گزارش، این پیشنهادات توسط نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و بندهای مصوب آن در قالب پیشنهاد نمایندگان در مورد بودجه 1402 در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد. انتشار عمومی این پیشنهادات صرفاً جهت اطلاع فعالین بازار از مواضع‌ و نتایج جلسات بوده و به معنای قرار گرفتن در قانون بودجه نیست.

سقف 4 هزار تومانی خوراک گاز پتروشیمی‌ها، خروج خودرو سازها از ساز و کار قیمت‌گذاری دستوری ضمن تکلیف به عرضه 50 درصد تولیداتِ پرتیراژ در بورس کالا، الزام دولت به جبران خسارات ناشی از قطعی گاز و برق و قیمت‌ گذاری دستوری، تسویه بدهی 1.3 میلیارد یورویی دولت به اوره‌سازها از جمله این پیشنهادات بشمار می رود.