تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3441282
شناسه : 3441282
تاریخ :
هشتمین دوره جشنواره «خاتم» فراخوان داد اقتصاد ایران: هشتمین جشنواره داستان کوتاه خاتم با محوریت سیره پیامبر اکرم(ص) با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فراخوان هشتمین جشنواره داستان کوتاه خاتم با محوریت سیره پیامبر اکرم(ص) با همکاری کانون پرورش فکری و دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد. در متن این فراخوان آمده است: «شخصیت پیامبر اعظم دارای ابعاد وسیع و والایی است. خداوند متعال در قرآن کریم ایشان را به عنوان اسوه عصرها و نسل‌ها و رحمت برای عالمیان معرفی کرده است. (لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه) هم‌چنین ایشان خود در حدیثی می‌فرمایند: انّی بُعثتُ لمکارم الاخلاق.

در عصر کنونی که تفکرات افراطی و فرقه‌های تکفیری و... در پی اسلام‌هراسی هستند و می‌کوشند چهره‌ای خشونت­بار از دین محمدی(ص) نشان دهند، ضروری است برای نشان دادن جلوه‌های انسانی و رحمانی دین مبین اسلام و معرفی پیامبری که همواره مصداق رحمت و مهربانی و رأفت بوده و سیره‌ زندگی پربار ایشان، بهترین الگو برای زیستن است، بیش از پیش بکوشیم.»

در این راستا جشنواره ادبی خاتم تلاش می‌کند تا با تشویق و حمایت پدیدآورندگان آثار ادبی فاخر و ارزشمند، با تکیه بر آموزه‌های نیکو و ارجمند زندگی آن حضرت، رسالت خود را به انجام رساند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، با توجه به تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با دفتر نشر فرهنگ اسلامی با دبیرخانه‌ این جشنواره در بخش کودک و نوجوان همکاری می‌کند.

قالب و موضوع این جشنواره داستان و روایت داستانی با الهام از بینش، روش، کنش و منش پیامبر اکرم صلی‌الله در رفتار انسان امروز با توجه به نیاز­های مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر اعلام شده است. همچنین گروه‌های سنی نونگاه (12+) (اعضای کانون و مخاطبان آزاد) و گروه سنی نوجوان (15+) (اعضای کانون و مخاطبان آزاد) می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

علاقه‌مندان تا 15 اسفند فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند. آثار رسیده از استان‌ها از سوی هیئت انتخاب اولیه (کارشناسان مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون) بررسی و آثاری که استانداردهای لازم را دارا باشند برای داوری پایانی به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد.

در عین حال قرار است آن دسته از کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این فراخوان که عضو کانون نیستند، به عضویت مراکز کانون پرورش فکری پذیرفته شوند. همچنین آثار پس از دریافت، از سوی کارشناس ادبی استان جمع‌آوری و به همراه جدول فهرست شرکت‌کنندگان و مشخصات کامل آن‌ها از طریق نامه‌ی اداری با امضای مدیرکل استان، به سامانه اداری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری ارسال خواهد شد.

در همین حال بر ارسال هر اثر در فایل جداگانه با فرمت word و فونت Bnazanin 14 ذخیره و مجموع آثار استان در یک فایل کامل از سوی کانون استان به دبیرخانه تأکید شده است. آیین پایانی و اهدای جوایز نیز در اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود. سپس آثار برگزیده‌ جشنواره در قالب کتاب از سوی انتشارات کانون پرورش فکری، چاپ و منتشر خواهد شد.

جوایز سه اثر برتر در بخش بزرگسال (آثار تولید شده برای مخاطب «کودک و نوجوان») به ترتیب به این شکل خواهد بود: نفر اول 140 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار، نفر دوم 100 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار و نفر سوم 70 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار. همچنین جوایز سه اثر شایسته قدردانی به نفرات چهارم تا ششم 10میلیون ریال به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

جوایز نویسندگان برگزیده دو گروه سنی نونگاه و نوجوان نیز شامل نفر اول معادل 30 میلیون ریال به همراه لوح قدردانی، نفر دوم معادل 20 میلیون ریال به همراه لوح قدردانی و نفر سوم معادل 10 میلیون ریال به همراه لوح قدردانی است.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 02188971280 و 02188954866 داخلی 120 دبیرخانه بخش کودک و نوجوان جشنواره خاتم یا شماره همراه 09127103104 تماس بگیرند.

انتهای پیام/