تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3439689
شناسه : 3439689
تاریخ :
کشور حامی بیت کوین بدهی‌های خود را پرداخت کرد اقتصاد ایران: رئیس جمهور السالوادور در یک پیام توییتری اعلام کرد که این کشور ۸۰۰ میلیون دلار بدهی مربوط به اوراق قرضه دولتی را که سررسید آن‌ها ماه جاری میلادی بود، با موفقیت پرداخت کرده است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور در یک پیام توییتری اعلام کرد که این کشور 800 میلیون دلار بدهی مربوط به اوراق قرضه دولتی را که سررسید آن‌ها ماه جاری میلادی بود، با موفقیت پرداخت کرده است.

به گفته دفتر مطبوعاتی بوکله، تراکنش روز سه‌شنبه به دنبال پرداخت قبلی انجام شد و شامل پرداخت 604.1 میلیون دلاری اوراق قرضه و 23.4 میلیون دلار سود بود.

بوکله با اشاره به هشدارهای متعدد در رسانه‌های داخلی و بین المللی مبنی بر اینکه این کشور ممکن است به دلیل اتکای بیش از حد به ارزهای دیجیتال نکول بدهی داشته باشد، گفت: خب، ما به طور کامل، 800 میلیون دلار (بدهی) به اضافه بهره آن را پرداخت کردیم.

بوکله نوشت: اما... تقریباً هیچ کس این موضوع را پوشش نداده است... آنها فقط دروغ می گویند... و وقتی دروغ های آنها فاش شد روی حالت سکوت می‌روند.

بیانیه بوکله به دنبال اظهارات الخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور منتشر شد. وی "کمپین اطلاعات نادرست" رسانه‌ها در مورد وضعیت مالی السالوادور را محکوم کرد.

بوکله که خود را «مدیرعامل السالوادور» می‌نامد، از پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی در کنار دلار آمریکا در سال 2021 حمایت کرد.

السالوادور اولین کشور در جهان بود که بیت‌کوین را به‌عنوان ارز قانونی خود تصویب کرد.

این اقدام جنجال‌های گسترده‌ای را برانگیخت و مؤسسه رتبه‌بندی فیچ را بر آن داشت تا در سپتامبر 2022 سطح بدهی دولتی السالوادور را به «CC» کاهش دهد که مخفف سطح بسیار بالایی از ریسک نکول می‌باشد.

این در حالی است که دولت السالوادور با وجود سقوط قیمت رمزارزها در سال گذشته میلادی، هشدارها را کنار گذاشته و فعالانه بیت کوین را خریداری کرده است.