تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزشی
لینک : econews.ir/5x3438915
شناسه : 3438915
تاریخ :
قنبرزاده: طبقه دوم ورزشگاه آزادی از رده خارج شده است اقتصاد ایران: نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: طبقه دوم ورزشگاه آزادی از رده خارج شده و ظرفیت حضور تماشاگران را ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، منصور قنبرزاده در مورد برگزاری برخی دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر با حضور تماشاگران اظهار داشت: قرار شد از این هفته مشروط به شرایطی برگزاری بازی‌ها با حضور تماشاگران باشد. تعداد قابل توجهی از تیم‌های ما در استان‌هایی به جز تهران هستند. استانداری، شورای تأمین، متولیان ورزش استان و خود باشگاه‌ها بحث را پیگیری می‌کنند و مطابق شرایط باید امور را به ما اطلاع بدهند. مکاتباتی با همه باشگاه‌ها داشتیم و بیشتر آنها طبق هماهنگی با نهادهای ذی‌ربط در برگزاری مسابقات جلسات تشکیل دادند. به جز خوزستان سایر استان‌ها از ما درخواست کردند بازی‌های‌شان با حضور تماشاگران باشد. 

وی افزود: باشگاه فولاد خوزستان امروز بیانیه صادر و اعلام کرد در حال حاضر برگزاری میزبانی با حضور تماشاگران را نداریم. تا این لحظه به جز خوزستان و تیم فولاد سایر باشگاه‌ها آمادگی خود را برای ورود تماشاگران اعلام کرده‌اند. مهدی تاج هیأت رئیسه و ارکان فدراسیون در این زمینه خیلی تلاش کردند. حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها خواسته مردم و رسانه‌ها است. 

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اضافه کرد: برگزاری یک مسابقه بدون تماشاگر جذابیتی ندارد. بخشی از درآمد باشگاه‌ها از محل بلیت‌فروشی است. قیمت تبلیغات محیطی هم  با حضور تماشاگران بیشتر می‌شود که باید الزامات فیفا و AFC در خصوص بحث حرفه‌ای را هم در نظر بگیریم. متولیان ذی‌ربط در کشور به ویژه وزارت کشور به جد دنبال فراهم کردن شرایط هستند.

قنبرزاده تصریح کرد:‌ از این هفته با شیب مناسبی بازی‌ها را با حضور تماشاگران برگزار خواهیم کرد و از هفته آینده با وضعیت بهتر و توسعه‌ بیشتری این کار انجام خواهد شد. در مورد ظرفیت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها نیز باید شفاف‌سازی کنم. ظرفیت هر ورزشگاه را متولیان ذی‌ربط در هر استان تعیین می‌کنند. استاندار، شورای تأمین، اداره کل ورزش و جوانان، هیأت فوتبال و خود باشگاه‌ها ستاد و تشکیلاتی در استان خود دارند و براساس وضعیت ورزشگاه‌ها و شرایط استان تعیین و تکلیف می‌کنند که چه درصدی تماشاگر به ورزشگاه بیاید.

وی افزود: در بررسی‌هایی که در 2-3 جلسه تهران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که متأسفانه طبقه دوم ورزشگاه آزادی کاملاً از سیستم خارج شده است زیرا نیاز به مرمت و باسازی دارد. کارشناسان رسمی دادگستری برای این طبقه احتمال خطر دادند. موضوع را هم به ورزشگاه آزادی و شرکت توسعه اعلام کردند تا فعلاً از طبقه دوم ورزشگاه آزادی بهره‌برداری نشود.

ادامه دارد ...