تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3435198
شناسه : 3435198
تاریخ :
«لیزای بیچاره» و «شنل» مهمان جشنواره تئاتر فجر اقتصاد ایران: رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت: دو تئاتر از روسیه در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تهران به روی صحنه می‌رود.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مسعود احمدوند با اعلام این خبر گفت: دو اثر به نام‌های «لیزای بیچاره» به کارگردانی مارک گریگوریویچ روزوفسکی و «شنل» به کارگردانی یوسف لئونیدوویچ رایشلگاوز از روسیه با مساعدت بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه افزود: روزوفسکی صاحب عنوان هنرمند خلقی از کارگردان‌های برجسته تئاتر در روسیه است و آثار بسیاری از او در جشنواره‌ها و صحنه‌های بین‌المللی اجرا شده است از جمله یکی از آثار موزیکال او به نام «تاریخ یک اسب» در سال 1980 در سالن هلن هیز اجرا شد و پس از آن در لندن، ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئد، فنلاند، اسپانیا، بلژیک، هلند و اتریش به روی صحنه رفت.

روزوفوسکی درباره نمایش لیزای بیچاره گفته است من می‌خواستم محتوای انسانی داستان را از طریق راه‌حل موسیقایی اجرا - با وارد کردن تعداد زیادی آهنگ که ملودی‌های آن‌ها (اگرچه خودم را آهنگساز حرفه‌ای نمی‌دانم) متعلق به من است - در تار و پود آن آشکار کنم.

جشنواره تئاتر فجر , خانه تئاتر , تئاتر , تئاتر کودک ,

احمدوند با اشاره به اینکه یوسف لئونیدوویچ رایشلگاوز نیز با اجرایی متفاوت از نمایش شنل بر اساس داستانی از نیکلای گوگول در جشنواره فجر شرکت کرده گفت: رایشلگاوز استاد دانشگاه هنرهای تئاتر روسیه، بنیانگذار و مدیر هنری «مدرسه نمایش مدرن مسکو» است.

اوهمچنین در موسسات آموزشی برجسته در خارج از روسیه مانند دانشگاه روچستر ایالات متحده آمریکا، مدرسه عالی تئاتر لوزان، کنسرواتوار مارسی در فرانسه و دانشگاه تهران تدریس کرده است.

جشنواره تئاتر فجر , خانه تئاتر , تئاتر , تئاتر کودک ,