تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3433585
شناسه : 3433585
تاریخ :
عضو کمیسیون تلفیق بودجه: مردم باید بدانند درآمدهای مالیاتی کجا خرج می‌شود اقتصاد ایران: عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: امسال مالیات ۱۰۰ درصد دریافت و محقق شده و سوال افرادی که مالیات می‌دهند این است که درآمدهای مالیاتی کجا مصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،عبدالناصر درخشان درباره افزایش مالیات در بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: در حال حاضر لایحه بودجه سال آینده در حال بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه است و سپس در صحن مجلس باید بررسی شود. هنوز نمی‌توان به صورت قطعی درباره اعداد و ارقام بودجه صحبت کرد و باید بودجه در صحن مجلس بررسی و تعیین تکلیف شود و سپس به صورت قطعی درباره اعداد و ارقام بودجه اظهارنظر کنیم.

وی با اشاره به کاهش مالیات تولیدکنندگان در لایحه بودجه، گفت: تولید در کل دنیا اهمیت دارد و ما هم باید به تولیدکنندگان خود مشوق‌هایی اعطا کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با تاکید بر اینکه تقویت پایه‌های اقتصادی کشور بدون توجه به تولید میسر نیست، تصریح کرد: ما باید صنایع و تولیدکنندگان کشور را به افزایش تولید تشویق کنیم. نباید مالیات بر تولید به گونه‌ای باشد که انگیزه و بهره‌وری تولیدکنندگان برای تولید کاهش پیدا کند.

درخشان در واکنش به تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای پیش‌بینی شده مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: با توجه به اینکه امسال مالیات ۱۰۰ درصد دریافت و محقق شده، سوال افرادی که مالیات می‌دهند این است که درآمدهای مالیاتی کجا مصرف شده است؟

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در همه جای دنیا مالیاتی که از کارمند، کسبه و تولیدکننده اخذ می‌شود، برای تقویت زیرساخت‌ها و بخش‌های عمرانی کشور استفاده می‌شود. سوال مردم ما آن است که آیا در کشور ما هم اینگونه است یا آنکه درآمدهای مالیاتی فقط صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران دولت می‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش مالیات تولید در جهت حمایت از تولیدکنندگان و تقویت تولید در کشور است، تصریح کرد: اگر دولت از مردم مالیات بگیرد اما توجه به تقویت زیرساخت‌های کشور نداشته باشد و درآمدهای مالیاتی را صرف هزینه‌های جاری خود و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان کند، کسبه و تولیدکنندگان می‌گویند ما چرا باید مالیات پرداخت کنیم و رغبتی برای پرداخت مالیات نخواهند داشت. در مقابل، اگر مالیات صرف توسعه زیرساخت‌های کشور مانند حمل و نقل عمومی، ساخت بیمارستان یا بهبود وضعیت راه‌های کشور شود، مردم ترغیب می‌شوند مالیات پرداخت کنند چرا که مطئن هستند مالیات برای آنان هزینه می‌شود.