تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3429163
شناسه : 3429163
تاریخ :
در مسیر عاشقی؛ ورود کاروان پیاده‌روی زائران عراقی‌ به صحن امام رضا(ع)+فیلم اقتصاد ایران: بخشی از زائرانی که از کربلا با پای پیاده تا مشهد مقدس طی کرده بودند، سرانجام وارد بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بخشی از زائران عراقی که از ماهها پیش با پای پیاده از کربلا یمعلی به راه افتاده بودند، سرانجام وارد حرم ملکوتی امام رضا (ع) شدند.

زائران در حالی که مدح امام رضا (ع) گفته و به سینه می‌زدند، وارد صحن شدند. همچنین قرار است کاروان‌های دیگر نیز به مرور خود را به مشهد الرضا برسانند.

اگر مسیر کربلا تا مشهد را در نظر بگیریم، زائران عراقی حدود ۲۶۰۰ کیلومتر را پیاده طی کرده‌اند. تقریبا ۱۶ روز در خاک عراق و ۵۷ روز در خاک ایران به حرکت ادامه داده‌اند، در میانه راه وارد قم شده و پس از زیارت دوباره حرکت کرده‌اند.

هشت روز پیش ویدوئویی از این زائران منتشر شد که از استان سمنان عبور کرده و در مرز خراسان رضوی بودند و از اینکه توانسته بودند وارد اقلیم حضرت امام رضا (ع) شوند، اشک شوق می‌ریختند.

 

 

یکی از زائران در مورد حال و هوای خود و چگونگی رسیدن به صحن امام رضا (ع) می‌گوید: «هرچه بیشتر به امام نزدیک می‌شدیم، اشکمان بیشتر جاری می‌شد. اشک اشتیاق به سوی حجت خدا و فرزند حجت خدا امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع). هنگامی که به ورودی صحن رضوی از باب الرضا رسیدیم، مسئولان بخش استقبال از زائران غیر ایرانی آستان رضوی از ما استقبال کردند. در حالی که به سینه می‌‌زدیم و اشک می‌ریختیم وارد شدیم. آن‌ها به استقبال ما آمدند و برای ما دعا می‌‌کردند و اشک می‌ریختند. خداوند به من برای این وصال توفیق داد».