تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3429098
شناسه : 3429098
تاریخ :
وزیر ارتباطات: اینترنت طبقاتی نداریم،همه برای ما خاص اند+فیلم اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حیاط دولت گفت: اینترنت طبقاتی به این معناکه طبقه خاصی بخواهند اینترنت پرسرعت استفاده کنند،‌چنین چیزی نداریم و همه مردم برای ما خاص هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حیاط دولت درباره اینترنت آسان تر گفت: قبلا هم عرض کردم اینترنت طبقاتی به این معناکه طبقه خاصی بخواهند اینترنت پرسرعت استفاده کنند،‌چنین چیزی نداریم. همه مردم برای ما خاص هستند. بعضی از سایت ها تحریم شده اند و ما در حال تهیه ابزارهایی برای برنامه نویسان هستیم تا سایت‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند و دسترسی‌های خاصی احتیاج دارند، یا برای گیمرها شنبه یا یکشنبه ابزار جدیدی را رونمایی می‌کنیم که پینگ بازی‌ها برایشان پایین تر بیاید، آیا اسم چنین چیزی را باید اینترنت طبقاتی گذاشت؟ ما امکانات جدیدی را برای دسترسی بهتر قشر خاصی فراهم می‌کنیم.

 

 

زارع پور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره قطع اینترنت در زمان کنکور گفت:‌ درباره بحث کنکور همان طور که در رسانه ها منتشر شد، دوستان سازمان سنجش به دنبال قطع اینترنت به طور سراسری بودند،‌ ما به شدت با قطع سراسری اینترنت مخالفت کردیم و اعتقاد داریم اینترنت مثل هوا می‌ ماند و به تمام زندگی مردم وابسته شده، مانند اقتصاد، آموزش، فرهنگ و سرگرمی پس نمی‌شود اینترنت را قطع کرد.

 

روز گذشته درخواست سازمان سنجش در این زمینه بررسی شد و با چند شرط با آن موافقت شد که صرفا در محدوده حوزه‌های امتحانی و فقط اینترنت همراه، آن‌هم با اطلاعات قبلی باشد. کسانی که در این محدوده هستند از پیش پیامی دریافت می‌کنند تا آمادگی قطع اینترنت را داشته باشند.

وی افزود: صرفا هم در ساعت برگزاری کنکور این امر به شکل خیلی محدود انجام شود تا نگرانی‌ ها برای حفظ سلامت کنکور رعایت شود. البته اعتقاد داریم روش‌های پیشرفته‌ تر و فناورانه‌ ای برای مبارزه با تقلب وجود دارد که سازمان سنجش به سمت آن حرکت می‌کند.