تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3425373
شناسه : 3425373
تاریخ :
نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی عنوان کرد: گروه خودروسازی سایپا پیشتاز در صنعت خودروسازی اقتصاد ایران: نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی با اشاره به چالش صنعت خودرو و انتظارات از سایپا گفت: مهمترین دلیل موفقیت این خودروساز مدیریت صحیح، انقلابی و جهادی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدعلی آل هاشم در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سایپا گفت: صنعت خودروسازی ده ها سال است با مشکلات بی شماری دست و پنچه نرم می کند و وقوع هر مشکل سیاسی و اقتصادی در این صنعت اثرگذار است.

وی افزود: تداوم تحریم ها و کاهش میزان تولید، قیمت گذاری دستوری، خصوصی شدن شرکت های خودروساز، اجرایی شدن استانداردهای 85 گانه و خروج برخی از محصولات پر تیراژ خودروسازان، الزام تولید محصولات بر اساس استاندارد یورو  5 و تزریق نقدینگی از مسیر تسهیلات دهی به خودروسازان از جمله چالش هایی است که صنعت با آن مواجه است.

این نماینده ولی فقیه ادامه داد: با تمام مشکلات موجود در مسیر خودروسازان، موفقیت های اخیر سایپا  نشان دهنده مدیریت صحیح و انقلابی و جهادی به عنوان مهمترین مولفه مدیریتی است. مدیران اثبات کردند می توانند با رویکرد جهادی و انقلابی موانع را پشت سر بگذارند و با ارائه توانمندی ها دیدگاه حضور مدیران غیرایرانی را زیر سوال بردند.

آل هاشم سرمایه گذاری در خطوط قدیمی شرکت های سایپا آذربایجان و سمیتکو، بروز رسانی خطوط تولید، افزایش و یکسان سازی حقوق کارگران، حذف قراردادهای شرکت های پیمانکاری و استفاده و حمایت از ظرفیت شرکت های قطعه سازی تبریز را از جمله انتظارات مورد نظر استان آذربایجان شرقی از مدیریت سایپا برشمرد.

به گفته وی،  ایجاد خط جدید تولید و بهره مندی از توانمندی ها و ظرفیت های خالی استان آذربایجان شرقی در صنعت قطعه سازی، عرضه بیشتر خودرو با قیمت کارخانه به مردم و واردات خودروهای مقرون به صرفه و اقتصادی از دیگر انتظارات مورد نظر از مدیرعامل سایپا است. امید است با عملکرد مطلوب گروه مدیریتی این خودروساز، مردم بتوانند به راحتی از محصولات استفاده کنند.