تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3425110
شناسه : 3425110
تاریخ :
پرداخت ۳هزارمیلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به پرداخت ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی، گفت: تا پایان سال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق یکی از ۴ مؤسسه عامل در پرداخت تسهیلات روستایی است که در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۱ از محل بازپرداخت اقساط و هم از محلی که هنوز اعتبارات آن پرداخت نشده (تبصره ۱۸) تعهداتی برای پرداخت تسهیلات روستایی داریم تقریباً ۹۰۰ میلیارد تومان از محل بازگشت اقساط و ۱,۵۰۰ میلیارد تومان هم از محل اعتباراتی است که هنوز پرداخت نشده است.

رضایی اضافه کرد: تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخته شده و حدود ۲,۵۰۰ میلیارد تومان دیگر هم تا پایان سال پرداخت خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید علاوه بر اعطای تسهیلات در توسعه، تولید و اشتغال روستاهای کشور فعالیت چشمگیری دارد، افزود: صندوق اولویت فعالیت‌های خود را بر حمایت از طرح‌های کوچک، متوسط و معیشت محور گذاشته است و منابع ما عمدتاً به اقشار کم برخوردار جامعه و روستاییان اختصاص پیدا می‌کند.

رضایی افزود: در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال تاکنون بیش از ۹۵ درصد تسهیلات صندوق به طرح‌های اشتغال زا پرداخت شده که در قالب ۳۴ هزار و ۵۰۰ طرح بوده است که به دلیل خرد بودن به سرعت به بازار اشتغال وارد می‌شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره حمایت مالی از تشکیل صندوق‌های خرد محلی، تصریح کرد: تاکنون به ۵۲۰۰ صندوق خرد محلی تسهیلات پرداخت کردیم که امیدواریم آن را به ۱۰ هزار صندوق برسانیم.