تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3424890
شناسه : 3424890
تاریخ :
در رویداد "که‌کشان" تأکید شد: لزوم افزایش مشارکت زنان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اقتصاد ایران: رویداد "که‌کشان" به مناسبت سومین سالگرد شهید سردار سلیمانی در برج آزادی برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به مناسبت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رویدادی با عنوان "که‌کشان" در محل برج آزادی تهران و با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، و جمعی از دختران نوجوان برگزار شد.

خزعلی در این مراسم به نقش مهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و خطاب به دختران نوجوان گفت: این کشور مقتدر به شما سپرده شده و آینده با روحیه و نشاطی که دارید متعلق به شما است.

 

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به دیدار بانوان با مقام معظم رهبری تأکید کرد: زنان ما از ابتدای انقلاب علاوه بر حفظ پایگاه خودشان در خانه و آنچه در تربیت نسل و پشتیبانی از شهدا و ایثارگران باید انجام می‌شد، نقش و جایگاه اجتماعی خود را فراموش نکردند و ما شاهد پیشرفت‌های اجتماعی خانم‌ها هستیم.

او تصریح کرد: خداوند نعمت خاصی را به زنان داده و آنها را برگزیده است. زنان می‌توانند وجودی را به نسل آینده منتقل کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری در نقش مادری، زن صاحب حق حیات است. زنان می‌توانند پرورش‌دهنده نسل باشند و مسائل هویتی و فرهنگی را به نسل آینده منتقل کنند.

 

 

خزعلی با اشاره به اینکه باید در برابر رویکرد مردسالاری غربی ایستادگی کنیم، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی، زنان ما علاوه بر اینکه خانه و پایگاه خودشان و مزیت اصلی خود را حفظ کردند، تربیت نسل و پشتیبانی از شهدا و انقلاب را انجام دادند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از پیشرفت‌های زنان ایرانی در عرصه‌های علمی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی و... یاد کرد و گفت: باید مشارکت زنان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها بیشتر شود.

 

 

او با تأکید بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دستاوردهای ما مدیون شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که برای اینکه دشمنان به اهداف خودشان نرسند. سردار شهید ما جان عزیز و پربرکت و بی‌بدیل خود را خالصانه تقدیم کرد.

پس از صحبت‌های معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گروه سرود احسان به اجرای برنامه پرداخت. همچنین سخنرانی با موضوع اندیشه نوجوانان و برگزاری نمایشگاهی از عکس‌های سردار سلیمانی در مسیر این ویژه‌برنامه از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

انتهای پیام/