تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3424527
شناسه : 3424527
تاریخ :
دیدگاه پورابراهیمی درمورد سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی+فیلم اقتصاد ایران: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از اظهار نظر تیم جدید ارزی به نظر می رسد که بخشی از اظهار نظرها با مبانی قانونی و شکلی اجرایی مغایرت‌های جدی دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در جریان سفر به هرمزگان و در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی اظهار داشت: از اظهار نظر تیم جدید ارزی به نظر می رسد که بخشی از اظهار نظرها با مبانی قانونی و شکلی اجرایی مغایرت‌های جدی دارد.

وی افزود: از رییس کل بانک مرکزی خواسته‌ایم یک شنبه نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با آقای فرزین رییس کل جدید داشته باشیم تا از نزدیک صحبت‌های خودمان را رو در رو بیان کنیم.

 

 

به گفته پور ابراهیمی، آنچه که اکنون در سیاست‌های اعلامی مدیرعامل جدید بانک مرکزی مطرح می شود با موضع قانون مغایرت جدی دارد. سیاست تثبیت کار ارزشمندی است اما سیاست تثبیت اگر به نرخ تثبیت تبدیل شد، مغایر قوانین و مقرراتی است که ما وضع کرده‌ایم. ماده 20 قانون احکام دائمی می گوید که نرخ ارز در کشور نرخ ارز شناور مدیریت شده است. بنابراین هر تصمیم و اقدامی باید با در نظر گرفتن قانون باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در همین زمینه افزود: اگر نرخ تثبیتی در کشور اعلام کنیم و متناسب با تغییراتی که قانون به آن اشاره کرده را مدنظر قرار ندهیم، اثرات ناشی از آن منجر به همین مسائلی می شود که اکنون با آن درگیر هستیم.

به گفته پور ابراهیمی، ما در کشور نیازمند تعادل بخشی در تراز تجاری کشور هستیم و البته دولت در این زمینه توانسته گام های خوبی بردارد و پس از سه سال تراز تجاری منفی، امسال تراز تجاری کشورمان مثبت خواهد شد که اتفاق خوبی است و می‌تواند در ثبات ارزی کشور نیز موثر باشد.