تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3424377
شناسه : 3424377
تاریخ :
 وضعیت اعتبارات هزینه و تملک زنجان نسبت به استانهای دیگر خوب نیست اقتصاد ایران: زنجان-استاندار زنجان گفت: وضعیت اعتبارات هزینه و تملک استان نسبت به استان های دیگر خوب نیست و اعتبارات هزینه ای باید افزایش یابد چون با این مبالغ شرمنده کارمندان استان هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه پنجشنبه در جلسه جمع‌بندی سفر یک روزه نائب رئیس مجلس که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و عمرانی استان برگزار شد، گفت: شان قانون‌گذاری که مجلس دارد منجر به اتفاقات مثبت شود.

وی ابراز داشت: بودجه تخصیصی استان‌ها به صورتی است که عمده این اعتبارات متمرکز در تهران بوده و حدود ۷ _ ۱۰ درصد عاید استان‌ها می‌شود.

استاندار زنجان گفت: وضعیت اعتبارات هزینه و تملک استان نسبت به استان های دیگر خوب نیست و اعتبارات هزینه ای باید افزایش یابد چون با این مبالغ شرمنده کارمندان استان هستیم.

افشارچی تاکید کرد: نسبت درآمدی و هزینه استان ۷۵ درصد است و آورده استان ما برای کشور از مازاد مالیاتی که ما به مملکت می‌دهیم به تناسب استان عدد بزرگی است.

وی به اهمیت مسئله آب اشاره کرد و بیان داشت: یک سال برای تخصیص آب شرب استان تلاش کردیم؛ این‌ها مسائل مهمی است که از مدیران کلان درخواست داریم.

استاندار زنجان تصریح کرد: استان زنجان به لحاظ جمع‌آوری پسآب و انتقال آب اقداماتی را به کمک بخش خصوصی انجام خواهد داد اما مشکل وجود دارد و از مسئولان دستگاه‌ها و نمایندگان درخواست کمک داریم.

افشارجی گفت: استان زنجان را متفاوت از گذشته ببینید و نگاه به مزیت‌های نسبی استان و بهره‌مندی از بودجه عمومی کشور براساس این مبنا مدنظر باشد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم ۵۰ درصد این مالیات‌ها به استان بازگردد و بودجه این استان از محل تملک دارایی ۹۳۰ میلیارد تومان است که در برخی از استان‌ها این بودجه ۲ برابر است.

استاندار زنجان یادآورشد: ۵۰ درصد از حقوق دولتی معادن و مالیات مازاد اگر به استان باز می‌گشت، شرایط تغییر می‌کرد و این مسئله باعث مولدسازی می‌شود تا ما برای انجام یک پروژه و کسب بودجه دست به دامان این دستگاه آن دستگاه نشویم.

افشارچی گفت: نزدیک به ۴ میلیارد تومان از یک درصد سلامت را به خزانه واریز کردیم و این در حالی است که دانشگاه علوم‌پزشکی استان با مشکل مالی مواجه است.