تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3423814
شناسه : 3423814
تاریخ :
تا سال ۱۴۰۴؛ صادرات غیرنفتی ایران به ۷۵ میلیارد دلار می رسد اقتصاد ایران: معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت و ترویج صادرات کشور گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، صادرات ایران تا سال ۱۴۰۴ به ۷۵ میلیارد دلار می رسد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سید احمدرضا علایی طباطبایی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکننده‌های نمونه استان قم، با اشاره به نحوه انتخاب صادر کننده نمونه بیان داشت: فرایند انتخاب صادر کننده نمونه در سطح استانی و کشوری بر اساس دستورالعملی است که در هئیت وزیران تصویب شده است.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت و ترویج صادرات کشور بیان داشت: شاخص دانش بنیان بودن و پیچیدگی تولید نیز اخیراً به عنوان شاخص ارزیابی صادرکننده‌های نمونه در نظر گرفته شده و این ظرفیت خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان است که این طرح تا پایان سال ابلاغ خواهد شد.

علایی عنوان داشت: مبنای این تغییر شاخص ارزیابی این است که معتقدیم، صادراتی پایدار محسوب می‌شود که دیگران نتوانند در عرصه صادرات این محصول ورود کنند و بازار به نحوی متکی به ما باشد.

وی افزود: تعداد محصولات صادراتی ما که دارای شاخص‌های دانش بنیانی باشد کم نیست و امیدواریم این شرکت‌ها جایگاه خود را پیدا کنند.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت و ترویج صادرات کشور گفت: دولت برنامه دارد تا حجم صادرات غیرنفتی را به ۷۵ میلیارد دلار تا سال ۱۴۰۴ افزایش دهد.

علایی گفت: مجموع صادراتی که در سال گذشته و امسال انجام شده نوید بخش رسیدن به این میزان پیش بینی شده هستیم.