تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3420413
شناسه : 3420413
تاریخ :
عضو هیات رئیسه مجلس: مجلس به دنبال تسهیل صادرات درمناطق آزاد است اقتصاد ایران: عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حذف بروکراسی زائد یکی از مهمترین اقداماتی است که جهت تولید محصولات صادرات محور در مناطق آزاد کشور باید در دستور کار قرار بگیرد و برای آن تلاش کنیم

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،عبدالرضا مصری ظهر یکشنبه در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان جزیره قشم، اظهار داشت: هدف اصلی نمایندگان بویژه کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، تقویت حوزه صادرات و ارزآوری بیشتر برای کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر صادرات به سایر کشورها با مشکلات متعددی مواجه است که مانع توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری تولیدکنندگان در مناطق آزاد می شود و این در حالی است که بازرگانان در حوزه واردات عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: نمی توانیم از مزیت های مناطق آزاد مانند معافیت های مالیاتی استفاده کنیم و به ماموریت اصلی این مناطق که تولید محصول با هدف صادرات به خارج از کشور و ارزآوری است، عمل نکنیم.

به گفته مصری؛ هدف نمایندگان مجلس در شرایط فعلی کشور ایجاد بسترهای مناسبی برای تسهیل صادرات و بازگشت ارز از مسیر به داخل کشور است.

وی با بیان اینکه برخی سرمایه گذاری ها و فعالیت های مناطق آزاد با آنچه قانون گذار به پیش بینی کرده فاصله دارد، گفت: سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد باید با هدف تولید محصول و صادرات آن و کمک به ارزآوری و اقتصاد ملی صورت بگیرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در تلاش هستند تا بتوانند موضوع پرداخت سهم بیشتر مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد را نسبت به سرزمین اصلی را حل کنیم.