تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3420399
شناسه : 3420399
تاریخ :
یک مقام مسئول عنوان کرد: ارزش تولیدات منطقه آزاد قشم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید اقتصاد ایران: سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۲۰۶ واحد تولیدی و صنعتی فعال در چهار شهرک صنعتی در جزیره قشم وجود دارند که ارزش تولیدات آنها در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مختار گرشاسبی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم امروز در نشست اعضای کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس با فعالان اقتصادی جزیره قشم، اظهار داشت: این واحدهای تولیدی در مجموع برای ۶ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین از آغاز فعالیت منطقه آزاد قشم تاکنون ۱۱ هزار ۱۰۹ شرکت حقیقی و حقوقی در این منطقه به ثبت رسیده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: حجم سرمایه گذاری اسمی در ۹ ماهه امسال این منطقه معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال می باشد که در این مدت معادل ۴۰ هزار میلیارد ریال آن تحقق یافته است.

به گفته گرشاسبی؛ در جزیره قشم ۶ مرکز پالایشگاهی، نفتی، گازی، پتروشیمی و بانکرینگ و چهار مرکز تولید برق با ظرفیت تولید ۶۷۰ مگاوات برق مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه از فعالیت ۴۲ شرکت در زمینه پرورش میگو، ماهی و محصولات کشاورزی و دامپروری در جزیره قشم خبر داد که در مجموع برای ۱۸۵۰ نفر اشتغال در این حوزه ایجاد شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه تراز تجاری این منطقه در ۹ ماهه امسال مثبت ۵۸ میلیون دلار است، افزود: در این مدت ۱۰۸ میلیون دلار واردات به قشم صورت گرفته و معادل ۱۵۶ میلیون دلار صادرات به خارج از کشور، ۲۱۴ میلیون دلار صادرات به داخل کشور و ۱۶ میلیون دلار صادرات مجدد انجام شده است