به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،کشورهای اروپایی مانند بلژیک و انگلیس بزرگترین واردکنندگان بودند که نزدیک به 70درصد از محمولهها را به خود اختصاص دادند.
صادرات خودروهای سواری الکتریکی بیش از نیمی از کل محمولههای خودرو را برای دو ماه متوالی تشکیل میدهد و نوامبر رکورد صادرات 6میلیارددلاری را به ثبت رساند.
این ارقام در زمانی است که خودروسازان اروپایی، از جمله فولکسواگن و بیامو، به دلیل ظرفیت تولید محدود در بازارهای داخلی، قصد دارند قطعات و خودروهای خود را در داخل چین بسازند.
براساس گزارش بلومبرگ، تسلا در ماه گذشته بیش از 37هزار خودرو را پس از صادرات تنها 60 دستگاه در ماه مارس و هیچ دستگاهی در آوریل که مونتاژ آن به دلیل قرنطینه در شانگهای متوقف شد، از چین ارسال کرد.