تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3418639
شناسه : 3418639
تاریخ :
«جهان کوچک ملایر» الگوی مناسبی برای همه کشورها اقتصاد ایران: همدان- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مجموعه تفریحی و گردشگری جهان کوچک که به خوبی در شهرستان ملایر اجرا شده، بدون شک می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای سایر کشورها باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید عزت‌الله ضرغامی پنج‌شنبه در بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری مینی‌وُرلد (جهان کوچک) ملایر اظهار داشت: این اقدامی که در ملایر انجام شده یکی از کارهای بسیار خوب در حوزه گردشگری است که در برخی کشورها انجام شده است.

او افزود: مجموعه جهان کوچک شهر ملایر به صورت موضوعی بسیار جاذبه ایجاد می‌کند و می‌تواند علاوه بر ایجاد گردشگری، محیط تفریحی، شاد و آموزشی باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بازدیدکنندگان در اینگونه مجموعه‌های تفریحی و گردشگری با دنیا آشنا می‌شوند ادامه داد: این ایده در معاونت گردشگری وزارتخانه مورد بحث قرار گرفت که در نقاط مختلف کشور اینگونه مجموعه‌ها را داشته باشیم.

ضرغامی گفت: امروز در بازدید از مجموعه جهان کوچک ملایر بسیار خوشحال شدیم که این طرح به خوبی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری خوبی اجرا شده است‌.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: زمین بسیار خوبی به این مجموعه اختصاص یافته و سازه‌های خوبی کار شده و در ارتباط با خود سازه اصلی، در مقیاس پایین‌تر کار شده است.

ضرغامی با تاکید بر تکمیل این مجموعه بسیار زیبا تصریح کرد: در صورت تکمیل یکی از جاذبه‌های بسیار خوب گردشگری است و لازم است مقبره کوروش هم به آن اضافه شود که می‌تواند الگویی برای کشورهای دیگر شود.

مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری با وسعت ۴۸ هکتار در شمالی ترین نقطه شهر ملایر در دست اجرا است و تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل ورسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه پس از ورود به ملایر با حضور در گلزار بهشت هاجر این شهر به مقام شامخ شهدای شهرستان ملایر در استان همدان ادای احترام کرد.