تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3415644
شناسه : 3415644
تاریخ :
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد : تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران چینی در قشم اقتصاد ایران: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم بواسطه موقعیت ویژه ژئوپلتیکی و وجود ظرفیت های متعدد اقتصادی می تواند مقصد خوبی برای سرمایه گذاران خارجی باشد و با برنامه ریزی های صورت گرفته شرایط سرمایه گذاری شرکت های چینی در قشم تسهیل می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در دیدار سفیر چین با وی، اظهار داشت: راه اندازی کنسولگری کشور چین در بندرعباس می تواند منافع اقتصادی خوبی برای استان هرمزگان و منطقه آزاد قشم به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: جزیره قشم بدلیل ضوابط و قوانین ویژه منطقه آزاد این ظرفیت را دارد تا دفتر مستقلی برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران و شرکت های چینی فعال در جزیره مستقر شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در سال های گذشته پیمان خواهرخواندگی میان قشم و شهر گوانگجو چین بسته شد و امیدوار هستیم شرایط برای تمدید این تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان این دو منطقه آزاد فراهم شود.

به گفته فتح الهی؛ سازمان منطقه آزاد قشم برای انجام سرمایه گذاری مشترک، ایجاد شهرک های صنعتی و تولیدی مشترک و همچنین ایجاد مناطق آزاد مشترک با چینی ها آمادگی کامل دارد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری و حضور شرکت های چینی نباید وابسته به مذاکرات برجام باشد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران و شرکت های چینی در قشم هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور آنها در جزیره باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ابراز امیدواری کرد تا حضور سفیر چین و آشنایی او با موقعیت ویژه جزیره قشم و ظرفیت های موجود در منطقه، شرایط برای معرفی بهتر منطقه آزاد قشم به شرکت های چینی فراهم شود.

فتح الهی در پایان گفت: در حال حاضر چین تنها کشوری است که جمهوری اسلامی توافق نامه ۲۵ ساله به امضا رسانده و این مهم نشان دهنده نگاه ویژه نظام مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم در اجرای سیاست نگاه به شرق است.

براساس این گزارش، سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه تاکید کرد: با استقرار سرکنسول کشور چین در دفتر بندرعباس ارتباط میان شرکت های چینی فعال در منطقه تسهیل شده و امکان سرمایه گذاری بیشتر فراهم می شود.

چانگ هوآ با اشاره به برخی مشکلات شرکت های چینی فعال در منطقه آزاد قشم، افزود: امیدوار هستیم با تشویق شرکت های چینی برای حضور در ایران و بویژه منطقه آزاد قشم، شاهد فعالیت اقتصادی بیشتر آنها در این منطقه باشیم.

وی ادامه داد: توافق نامه همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین و همچنین تفاهم نامه خواهرخواندگی میان قشم و گوانگجو با هدف توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی به امضا رسیده و درصدد هستیم تا این مساله به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سفارت چین مسئولیت پیگیری اجرای این توافق نامه ها را برعهد دارد و انتظار داریم با بهبود وضعیت کرونا در کشور چین، شرایط برای سفر و ملاقات حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با طرف چینی ایجاد شود.

هوآ با بیان اینکه کشور چین تحریم های آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران را محکوم می کند، تاکید کرد: روابط دو جانبه میان ایران و چین، بدون توجه به سرنوشت مذاکرات برجام ادامه خواهد داشت و امیدواریم شرایط برای حضور سرمایه گذاران و شرکت های چینی در قشم تسهیل شود.