تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3415368
شناسه : 3415368
تاریخ :
تبدیل قشم به عنوان هاب بانکرینگ ایران اقتصاد ایران: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تبدیل قشم به عنوان هاب بانکرینگ ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، افشار فتح‌الهی در نشست با اعضای انجمن صنعت بانکرینگ ایران گفت: قشم با توجه به داشتن زیرساخت‌های بندری، مخازن و خدمات گمرکی و قرار گرفتن در یکی از مهمترین آب راه های بین‌المللی از ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت بانکرینگ بهره‌مند است.

وی ادامه داد: با تعیین و اجرایی شدن رویه گمرکی ارائه خدمات بانکرینگ به کشتی‌های عبوری، این صنعت درآمدزا در آینده نزدیک در قشم شروع به کار خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هم اکنون صنعت بانکرینگ در منطقه خلیج فارس نزدیک به 20 میلیارد دلار گردش مالی دارد که 90 درصد این گردش در اختیار فجیره امارات است و باید برای افزایش سهم خود از این بازار برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه سوخت مورد استفاده در کشتی‌ها طبق قوانین بین‌المللی باید کم سولفور باشد، اضافه کرد: مجوز احداث دو پالایشگاه تامین سوخت کم سولفور نیز در جزیره قشم صادر شده و باراه‌اندازی این پالایشگاه ها چرخه صنعت بانکرینگ در قشم تکمیل شود.