تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3412788
شناسه : 3412788
تاریخ :
نظام بودجه ریزی در سطح کلان در توجه به استانها مستلزم بازنگری است اقتصاد ایران: یاسوج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش بودجه فرهنگی استانها ضروری است و نظام بودجه ریزی در سطح کلان در توجه به استان ها مستلزم بازنگری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران استان افزود: جنگ امروز، جنگ فرهنگ و رسانه است، اما میزان اعتبارات تناسبی با این توقعات و انتظارات ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای شعار دولت، برنامه ریزی و تمرکز ویژه ای به ویژه در مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد، گفت: فرهنگ و مردم مکمل یکدیگر هستند و سند تحول فرهنگی استان بر همین اساس تدوین شده و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهیه سند مردمی دولت سیزدهم نقش آفرین بوده است.

درخشان تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ فعالیت دارای تنوع و تکثر در حوزه‌های دینی، قرآنی، رسانه، شعر، موسیقی، تئاتر و نمایش در دستور کار قرار دارد، اما اعتبارات فرهنگی در ۱۰ سال گذشته از یک میلیارد تومان عبور نکرده است.

وی افزود: در سال ۹۰ برای هر متر بنر باید یکهزار تومان هزینه می‌شد و اکنون هر متر به ۶۰ هزار تومان رسیده است.

درخشان با بیان اینکه تکمیل پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج با انعقاد تفاهم نامه انجام می‌شود، گفت: عملیات اجرایی پروژه با حضور سرمایه گذار ۱۵ دی ماه آغاز می‌شود و برای پروژه فرهنگی و هنری گچساران نیز اعتبارات خوبی تخصیص یافته است.