تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3412071
شناسه : 3412071
تاریخ :
ترمیم جمجمه با استفاده از پرینتر سه‌بعدی در مازندران + فیلم اقتصاد ایران: جمجمه یک جوان که بر اثر تصادف آسیب دیده بود، پس از انجام جراحی، با استفاده از فناوری پرینتر سه‌بعدی ترمیم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،مرد جوانی بر اثر تصادف با سطح هوشیاری 4 به بیمارستان شفای ساری منتقل شد و به‌دلیل خونریزی داخل مغز تحت عمل جراحی قرار گرفت و قسمتی از جمجمه جهت کاهش فشار مغز به‌خاطر خونریزی برداشته شد.

بعد از بهبودی جهت ترمیم قسمت ازدست‌رفته جمجمه با استفاده از تکنولوژی سه‌بعدی با مواد بایوکامپتیبل تحت عمل جراحی قرار گرفت که بسیار موفقیت‌آمیز بود.

دکتر احتشامی پزشک جراح این فرد در این مورد گفت: این عمل در بهبود وضعیت بیمار برای به دست آوردن سلامتی و زیبایی نقش بسزائی داشته و استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی با استفاده از مواد بایوکامپتیبل علاوه بر اینکه با بدن انسان سازگار است، می‌تواند سریعتر صورت بگیرد و تبدیل به امید جدیدی برای جایگزینی روش‌های قدیمی مانند مش تیتانیوم شود.

وی افزود: در این عمل ابتدا توسط متخصصان مهندسی پزشکی از جمجمه بیمار اسکن سه‌بعدی دریافت و سپس الگوی دقیق قسمت ازدست‌رفته جمجمه توسط پرینتر سه‌بعدی ساخته شد، پس از آن بیمار در بیمارستان شفای ساری تحت عمل قرار گرفت و قطعه ساخته‌شده با موفقیت در جمجمه بیمار قرار داده شد و بیمار ظرف مدت چند روز از بیمارستان ترخیص شد.

احتشامی اظهار امیدواری کرد استفاده از این روش جدید که برای اولین بار در استان مازندران در بیمارستان فوق‌تخصصی شفای ساری انجام شد بتواند امید تازه‌ای در بیماران مشابه ایجاد