تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3409893
شناسه : 3409893
تاریخ :
گزارش عملکرد درخشان بانک ملت روی کدال نشست اقتصاد ایران: بانک ملت در شش ماهه اول سال با کسب سود خالص ۱۱۷ هزار میلیارد ریالی و رشدبیش از ۲۸۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، عملکردخیره کننده خود راتداوم بخشید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این بانک با سرمایه بیش از ۲۶۲ هزار میلیارد ریالی توانست در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ سود هر سهم خود را از مبلغ ۱۱۸ ریال به ۴۴۹ ریال افزایش دهد. این در حالی است که بانک مرکزی نرخ تسعیر ارز را برای بانک‌ها در مقطع ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ تغییر نداده و با توجه به افزایش نرخ ارز از ابتدای سال تاکنون، سود پایان سال به مراتب بالاتر از سود شش ماهه اول خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ثبت این موفقیت عمدتاً مربوط به افزایش ۶۹ درصدی درآمد ناشی از تسهیلات اعطایی به میزان ۴۳۰ هزار میلیارد ریال، رشد ۲۹۳ درصدی درآمد ناشی از سپرده گذاری در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بالغ بر ۴۸ هزار میلیارد ریال و جهش ۱۱۷ درصدی خالص درآمد کارمزد بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال است.

همچنین بانک ملت در این مقطع توانست رکوردی جدید را در صنعت بانکداری به نام خود ثبت کند به نحوی که دارایی‌های خود را به بیش از دوازده میلیون میلیارد ریال برساند.

از دیگر موفقیت‌های این بانک می‌توان به بهبود نسبت‌های مالی در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ از جمله افزایش ۱۵۷ درصدی بازده حقوق صاحبان سهام با ۱۵۷ درصد و رسیدن آن از ۶.۵ درصد به ۱۶.۷۲ درصد اشاره کرد.