تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3409523
شناسه : 3409523
تاریخ :
برق سیمانی ها از هفته آینده قطع می شود اقتصاد ایران: رئیس هیات مدیره انجمن سیمان ضمن اشاره به محدودیت ۱۰۰ و ۵۰ درصدی گاز شرکت های این صنعت از احتمال قطع برق از هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حمید فرمانی با بیان اینکه مازوت به تنهایی نمی تواند هوای تهران را آلوده کند گفت: با وجود قطعی ۱۰۰ و ۵۰ درصدی گاز شرکت های سیمانی، احتمال قطعی برق از هفته آینده وجود دارد.

وی افزود: اعمال محدودیت در مصرف گاز از ۱۸ آبان آغاز شده که در برخی شرکت‌ها قطع کامل و در برخی دیگر محدودیت شدید تا ۵۰ درصدی بوده و به نظر می‌رسد با تشدید هوای سرد، محدودیت‌ها بیشتر شود.

این فعال صنفی ادامه داد: با توجه به اینکه سوخت دوم شرکت های سیمانی در فصول سرد و هنگام قطع گاز، مازوت است از ماه‌ها قبل مازوت ذخیره شده تا در این ایام استفاده شود. بنابراین سیمان با مازوت تولید می‌شود و مشکلی هم نیست.

فرمانی توضیح داد: در مورد تأثیر مازوت بر آلودگی هوا نیز قانون هوای پاک وجود دارد و دستگاه‌های زیادی مخاطب این قانون هستند اما باید دید عمل می شود یا خیر؟ مجموع عوامل موجب آلودگی هوای تهران شده و مصرف مازوت نمی‌تواند به تنهایی این وضعیت را به وجود آورد. از سوی دیگر صنایع زیادی در تهران از مازوت استفاده نمی‌کنند و به جز شرکت سیمان تهران، مابقی تولیدکنندگان سیمان با فاصله زیادی از تهران مستقر هستند.