تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3409470
شناسه : 3409470
تاریخ :
لزوم استفاده از توان دانش بنیان ها در حل مشکلات آبی اقتصاد ایران: گرگان- مدیرکل دفتر تحقیق و توسعه و فناوری اطلاعات شرکت منابع آب ایران گفت: فضایی مبتنی بر دانش بنیان ها و استفاده از ظرفیت جوانان و خرد و دانش در مدیریت منابع آبی بکارگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجتبی نوری پیش از ظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش در شرکت آب منطقه ای گلستان اظهارکرد: برای اینکه مسائل خود را در مدیریت منابع آب حل کنیم، اول باید دغدغه ها را بشناسیم و بعد از آن می توانیم با تکیه بر فناروی های نوین در صدد رفع مشکلات برآییم.

مدیرکل دفتر تحقیق و توسعه و فناوری اطلاعات شرکت منابع آب ایران افزود: فضایی که در چند سال گذشته در شرکت منابع آب خلق شده، بهره مندی از ظرفیت های نخبگانی است و در این راستا نقشه راه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری های مورد نیاز احصاء شده است.

وی بیان کرد: بر مبنای این نقشه راه، نیازهای فناورانه ما مشخص شده و به دنبال این هستیم که شرکت های دانش بنیان و محققان دانشگاهی ما مسائل آب را با استفاده از این فناوری ها حل کنند.

نوری اضافه کرد: با توجه به این امسال به نام دانش بنیان نامگذاری شد، وزارت نیرو دو درصد از اعتبارات خود را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان اختصاص داده و امیدواریم که این ظرفیت بکارگیری شود.

مدیرکل دفتر تحقیق و توسعه و فناوری اطلاعات شرکت منابع آب ایران گفت: مدلی که در ذهن داریم این است که در هر استان مشکلات آب با استفاده از شرکت های دانش بنیان برطرف شود.

وی افزود: در این شرایط، فضایی مبتنی بر دانش بنیان ها، استفاده از ظرفیت جوانان و خرد و دانش مهیا شده که به ما کمک خواهد کرد مسائل و مشکلات آبی به حداقل برسد.

نوری بیان کرد: محدودیت های آبی در کشور ایجاب می کند ما توان حوزه خرد و دانش را به حل این چالش و مدیریت منابع آب اختصاص دهیم.