تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3407322
شناسه : 3407322
تاریخ :
عضو کمیسیون انرژی مجلس: قیمت‌ و سهمیه بنزین فعلا گران نخواهد شد اقتصاد ایران: عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام شرط بنزین یک دلاری، گفت: فعلا قرار نیست سهمیه و قیمت‌ سوخت تغییری کند و بنزین با همین نرخ 1500 تومان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،حسین حسین‌زاده با بیان اینکه در حوزه بنزین هیچ افزایش قیمتی وجود ندارد به ایلنا، گفت: جامعه نیز گنجایش پذیرش قیمت بیشتر از این را نداشته و ریل‌گذاری و سیاست مجلس این است که افزایش قیمت و کاهش سهمیه نباشد.

وی افزود: دولت در طرح توزیع بنزین که در جزایر کیش و قشم اجرا شد و همچنین تغییر سهمیه بنزین در برخی مناطق مرزی مثل سیستان و بلوچستان که موضوع قاچاق مطرح بود به نتایجی رسید. این موارد بر روی میز دولت و وزارت نفت قرار دارد اما تاکنون هیچ تصمیمی برای تغییر سهمیه و یا افزایش قیمت گرفته نشد.

این نماینده ادامه داد: 95 تا 105 میلیون لیتر در روز بنزین مصرف می‌شود اما باتوجه به افزایش سالانه 4 تا 6 درصدی و همچنین افزایش سفرها به دنبال پایان کرونا به بنزین بیشتری نیاز است. بنابراین به نظر می‌رسد یکی از راه‌حل‌های تقاضای بنزین، بهینه‌سازی مصرف سوخت و یکی از روش‌ها هم توسعه مخازن سی‌ان‌جی است.

حسین‌زاده گفت: اگر طرح خاصی ارائه و بنزین گران شود و روزی یک دلار فوب به خلیج‌فارس رود باید چند میلیون خودرو فرسوده را هم از رده خارج و خودرو هیبریدی وارد بازار کرد. از مابه‌تفاوت قیمت 3 هزار تومان فعلی تا 30 هزار تومان فوب اجرا شود که فعلا به هیچ‌وجه بستر آن فراهم نیست.