تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3406687
شناسه : 3406687
تاریخ :
وزیر امور خارجه ترکمنستان عنوان کرد: آمادگی ترکمنستان برای تقویت روابط با ایران اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه ترکمنستان در دیدار معاون وزیر خارجه ایران از آمادگی این کشور برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد و پیام دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای سفر همتای ترکمنستانی را به تهران ابلاغ کرد.

نجفی در این دیدار که امروز (یکشنبه) ۲۰ آذر ماه با حضور سفیر ایران در عشق آباد و در حاشیه اجلاس بین‌المللی «گفت‌وگو تضمینی برای صلح» در عشق آباد برگزار شد، بر اهمیت حفظ و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه به عنوان اولویت اساسی سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم تأکید و ابراز امیدواری کرد روند همکاری‌های دو کشور دوست در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای تداوم یابد.

رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان نیز در این ملاقات ضمن ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و یادآوری اهتمام آن فقید برای گسترش همکاری‌های دوجانبه، موضوعات مختلف در روابط دو کشور را مرور کرده و بر آمادگی ترکمنستان برای تقویت ارتباطات فیمابین تأکید کرد.

رضان نجفی برای شرکت در نشست‌ بین‌المللی گروه دوستان بی‌طرفی برای صلح، امنیت و توسعه پایدار که به ابتکار ترکمنستان تشکیل شده، به عشق آباد سفر کرده است.