تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3406199
شناسه : 3406199
تاریخ :
با انعقاد تفاهم نامه ای؛ اکو کمپ در منطقه آزاد چابهار احداث می شود اقتصاد ایران: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار از امضای تفاهم‌نامه همکاری منطقه آزاد چابهار و شرکت هواپیمایی ماهان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در قالب ساخت چندین مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار محمد هدایی، درباره اهداف تدوین و امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های چابهار برای جذب گردشگر بسیار ویژه است و انعقاد یک تفاهم‌نامه در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری برای جذب و ماندگاری گردشگر صورت گرفته است.

وی ساخت چندین مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری را از مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و درباره برخی مفاد آن گفت: شرکت هواپیمایی ماهان بر اساس این تفاهم‌نامه، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در چابهار انجام خواهد داد. این شرکت یک اکو کمپ در کوه‌های مریخی در ساحل اقیانوسی احداث می‌کند.

هدایی افزود: در محدوده مجموعه پارک سنگی لیپار در محدوده منطقه آزاد چابهار نیز یک هتل احداث خواهد شد. همچنین ساخت مجموعه‌های اقامتی دیگر در کنار این مجموعه موردنظر است.

براساس این گزارش، «منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار» یکی از مناطق آزاد کشور است که فعالیت آن از سه دهه پیش آغاز شد.

چابهار از مناطق زیبای دنیا برای گردشگری است. اسکله‌های تجاری و صیادی فراوان، رودخانه‌های سرباز، باهوکلات، کاجو، بی چند، سفره‌های آبی دشتیاری، پدیده موج فشان، جنگل حرا، ساحل صخره‌ای، کوه‌های مریخی، تمساح پوزه کوتاه (گاندو)، گل فشان، ساحل ماسه‌ای، فرش خزه‌ها و همچنین لیپار و دشتار و بسیاری جاذبه‌های طبیعی دیگر تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و مقصد گردشگری چابهار محسوب می‌شوند.