تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3406117
شناسه : 3406117
تاریخ :
احداث ساختمان مرکز اسناد شرکت فولاد هرمزگان اقتصاد ایران: با توجه به اهمیت حیاتی اسناد و نگهداری از آن‌ها در شرکت‌ها و سازمان‌ها، نیاز به احداث یک مرکز اسناد به‌صورت متمرکز در شرکت فولاد هرمزگان احساس می‌شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بازار -

در این خصوص، گفت‌وگویی با مجید زیدآبادی‌نژاد، مدیر مهندسی کارخانه و امین بهرامی، رئیس پروژه‌های ساختمانی و سیویل مهندسی کارخانه شرکت فولاد هرمزگان صورت گرفته است.

مدیر مهندسی کارخانه شرکت فولاد هرمزگان در این زمینه گفت: در تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها، اسناد و مدارک جزو ارزشمندترین دارایی‌ها محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو احداث مرکز اسناد شرکت فولاد هرمزگان را در دستور کار قرار دادیم. وی افزود: نکته قابل‌توجه این است که در شرایط فعلی جهانی و بین‌المللی و به دلیل وجود حملات سایبری و بدافزارها، ضروری است در شرکتی با گستردگی فعالیت‌های تولیدی همچون فولاد هرمزگان، در صورت از دست رفتن فایل‌های دیجیتال ذخیره‌شده، نسخ کاغذی آن‌ها همواره در دسترس باشد تا در مواقع اضطراری برای رفع مشکلات بتوان به آن‌ها مراجعه کرد. این موضوع رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل را نیز شامل می‌شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

زیدآبادی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز اسناد فولاد هرمزگان که یکی از واحدهای مهندسی کارخانه در معاونت تکنولوژی و توسعه به شمار می‌رود، در طبقه همکف ساختمان شهید حاجبی واقع شده است که از استانداردهای لازم جهت ذخیره مدارک و اسناد برخوردار نیست و با کمبود شدید فضا جهت بایگانی و نگهداری مدارک مواجه است.

مدیر مهندسی کارخانه با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی در مرکز کنونی، تصریح کرد: کمبود فضای کافی جهت استفاده ارباب‌رجوع، نبود فضای مناسب برای استقرار کارکنان، نبود تهویه مناسب بر اساس شرایط استاندارد مراکز اسناد، عدم امکان استفاده از سیستم اطفای حریق استاندارد به دلیل قرار گرفتن نیروی انسانی در فضای مشترک با محل نگهداری اسناد و امکان خفگی پرسنل در صورت آزاد شدن گازهای اطفایی، وجود رطوبت ناشی از نشت آب کولرهای اسپلیت، وجود گردوغبار در محیط و روشنایی غیراستاندارد مهم‌ترین مشکلات موجود به شمار می‌روند.

آغاز پروژه احداث ساختمان مرکز اسناد

رئیس پروژه‌های ساختمانی و سیویل مهندسی کارخانه شرکت فولاد هرمزگان در ادامه بیان کرد: با توجه به مشکلات مذکور، ساخت یک ساختمان مرکز اسناد جدید با رعایت کلیه معیارها بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 10443 و حتی فراتر از آن برای حفظ و حراست از مدارک ارزشمند سازمان، در مردادماه 1398 با انعقاد قرارداد مشاور طراح در دستور کار قرار گرفت.

بهرامی افزود: با اجرای ساختمان مذکور و لحاظ کردن استانداردهای لازم جهت بایگانی اسناد، مسئله آسیب به مدارک در طول زمان با توجه به شرایط نامساعد محیطی منطقه از نظر دما و رطوبت برطرف خواهد شد. علاوه بر آن، فضای کارکنان و مراجعان از مخزن نگهداری اسناد جدا می‎شود و می‌توان سیستم اطفای حریق مناسب را برای آن اجرا کرد. همچنین با احداث مرکز جدید، مسائل ایمنی و حفاظت فیزیکی و سرقت نیز رفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود زمین و فضای اداری در سطح شرکت، مقرر شد از زمین اختصاص داده‌شده برای مرکز اسناد، به‌منظور جبران برخی از کمبودهای فضای اداری نیز استفاده شود. ازاین‌رو در طراحی پروژه، ساخت سه طبقه فضای اداری بر روی ساختمان جدید در نظر گرفته شده است. با این اقدام، علاوه بر فضای 500 مترمربعی مرکز اسناد، به میزان یک هزار و 500 مترمربع فضای اداری جدید در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت و از این بابت نیز به‌صورت بهینه از زمین اختصاص داده شده استفاده شده است.

رئیس پروژه‌های ساختمانی و سیویل مهندسی کارخانه شرکت فولاد هرمزگان گفت: پیمانکار پروژه از طریق برگزاری مناقصه در خردادماه 1401 انتخاب و قرارداد مربوطه جهت اجرا به وی ابلاغ شده است. پروژه در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی آن حدودا 20 درصد و مطابق با برنامه زمان‌بندی است. بهرامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند فعلی اجرا، پروژه در موعد مقرر و در مدت‌زمان هجده‌ماهه قرارداد، به‌طور کامل احداث و آماده بهره‌برداری شود.

شایان ذکر است این پروژه در فاز مهندسی، در دسیپلین طراحی سیویل مهندسی کارخانه با حضور رئیس پروژه‌های سیویل، کارشناسان پروژه ناهید شمسی‌نژاد، حامد کاوه و مرتضی انصاری و شرکت مهندسین مشاور طرح‌آفرید به انجام رسیده است.

انتهای پیام/