تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3406018
شناسه : 3406018
تاریخ :
اختصاص وام ارزان‌قیمت اشتغال‌زایی ویژه معلولان سمنان/ معلولان نخبه حمایت می‌شوند اقتصاد ایران: استاندار سمنان با بیان اینکه اختصاص و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد اشتغال ویژه معلولان ضروری است، گفت: اقدامات لازم برای حمایت از نخبگان دارای معلولیت از طریق بنیاد نخبگان استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در آیین تجلیل از معلولان موفق، خانواده و فعال مؤثر در امر خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت این استان اظهار کرد: معلولیت باعث ناتوانی نخواهد شد و با اراده و خودباوری می‌توان به موفقیت‌های فراوانی دست یافت که شما معلولان توانمند و برتر این مهم را تحقق بخشیدید.

وی افزود: اختصاص و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد اشتغال ویژه معلولان و توانمندسازی این قشر از جامعه ضروری است و در بخش تسهیلات تبصره ۱۶، تلاش خواهیم کرد تا اعتبار خوبی برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت استان سمنان اختصاص دهیم.

استاندار سمنان اضافه کرد: مناسب‌سازی اماکن عمومی برای تسهیل در امر دسترسی معلولان باید با دقت ویژه پیگیری و اجرایی شود.

هاشمی ادامه داد: در اجرای طرح‌های عمرانی و احداث مسکن باید همواره موضوع تدوین پیوست مناسب‌سازی ویژه معلولان در نظر گرفته شود و مدیران کل مربوطه استان سمنان در زمینه مناسب‌سازی، مسکن، توانمندسازی و رفع دغدغه‌ها و مشکلات افراد دارای معلولیت اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: بیش از ۱۳ هزار و ۶۵۷ نفر معلول در استان سمنان وجود دارند که از این تعداد یک‌هزار نفر دانش‌آموز هستند و مطالبات و دغدغه‌های آنان پیگیری خواهد شد و در زمینه حمایت از نخبگان دارای معلولیت نیز اقدامات لازم از طریق بنیاد نخبگان استان به‌منظور حمایت از این افراد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز ضمن ارائه گزارش از عملکرد حوزه تخصصی توانبخشی بیان کرد: تعداد افراد دارای معلولیت بهره‌مند از خدمات بهزیستی در حوزه توانبخشی به تفکیک یک‌هزار و ۷۸۴ نفر بینایی، ۲ هزار و ۹۷۸ نفر ذهنی، یک‌هزار و ۶۱۰ نفر روان، یک‌هزار و ۶۹۵ نفر شنوایی، ۷۹۵ نفر صوت و گفتار و چهار هزار و ۷۹۵ نفر جسمی حرکتی هستند.

وی ضمن تشکر از استاندار سمنان که با وجود دغدغه‌های کاری، حضور در این مراسم و تجلیل از جامعه معلولان را در اولویت قرار داد، خطاب به افراد دارای معلولیت موفق حاضر در مراسم گفت: با دیدن اراده پولادین افراد دارای معلولیت در میادین متعدد، افتخارآفرینی برای کشور این سخنان رهبر معظم انقلاب در ذهن‌ها تجسم می‌یابد که می‌فرمایند کسانی که برای ادامه زندگی‌شان شاید از دیگران کمک بگیرند؛ ولی بسیاری در جامعه  امید، صبر، استقامت، پشتکار در زندگی را باید از آنان و خانواده‌هایشان یاد بگیرند.

در این مراسم از ۲۶ نفر از معلولان موفق، ۶ خانواده دارای معلول موفق و هفت فعال مؤثر در امر خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت تقدیر و با حکم استاندار سمنان، منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان به‌عنوان مشاور استاندار در امور توان‌خواهان استان معرفی شد.

پایان پیام/2568/س/