تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3406016
شناسه : 3406016
تاریخ :
۴ هزار و ۲٠٠ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور وجود دارد اقتصاد ایران: معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در سطح کشور ۴ هزار و ۲٠٠ پروژه نیمه‌تمام ورزشی با حدود ۵ تا ٩۵ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد، گفت: تعداد طرح‌ها مربوط به سال‌ها و دوره‌های مختلف تصدی دولت‌هاست و برای تکمیل آن‌ها به ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، بنیامین شکوه‌فر معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در نشست مشترک رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و روسای هیات‌های ورزشی استان اظهار داشت: ورزشکاران یک امتیاز ممتاز نسبت به دیگر افراد جامعه دارند و در این راستا ریاضت، تحمل سختی و محدودیت گذاشتن بر زندگی از خصوصیات ورزشکار محسوب می‌شود و مسؤولان باید بستر را برای ارتقاء آن‌ها فراهم کنند. 

وی افزود: عموم ورزشکاران ایران با علاقه‌مندی به وطن، اسلام، انقلاب و عشق به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشورمان در اقصی نقاط عالم در وجودشان نهادینه شده و باید از این افراد حمایت و در رسیدن به اهداف مدنظر، آن‌ها را کمک کنیم.

شکوه‌فر با بیان اینکه استان اصفهان داری افقی بسیار روشن در حوزه ورزش است، افزود: ۵ استان میزبان سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور بودند که به‌دلیل پتانسیل بالای اصفهان، این استان جزو آن پنج استان بود و در این مسیر ظرفیت بالای ورزش استان اصفهان، وظیفه مسؤولان این حوزه را در کشور و استان سنگین خواهد کرد.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در سطح کشور ۴ هزار و ۲٠٠ پروژه نیمه تمام ورزشی با حدود ۵ تا ٩۵ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد، گفت: تعداد طرح‌ها مربوط به سال‌ها و دوره‌های مختلف تصدی دولت‌ها است و برای تکمیل آن‌ها به ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: اگر امروز این مبلغ در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد، می‌توان پروژه‌ها را ظرف دو یا سه سال تکمیل کرد اما میزان اعتبارات عمرانی این وزارتخانه تنها ۲ هزار میلیارد تومان است.

شکوه‌فر با بیان اینکه در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم آمایش سرزمینی در حوزه ورزش در کشور به صورت گسترده وجود نداشت و طرح‌های مرتبط با آن هم به صورت محدود بود، عنوان کرد: این مقوله در این دولت با مشارکت سازمان برنامه و بودجه انجام شد تا توسعه ورزش در مناطق و استان‌ها بر اساس ظرفیت‌ها باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وجود ١٢ هزار مکان ورزشی در کشور بیان داشت: نگاه وزارتخانه به این اماکن تجاری نیست و باید در اختیار هیات‌های توانمند قرار گیرد.

وی در پایان گفت: در سطح کلان کشور تنها وزارت ورزش و جوانان متولی ورزش نیست بلکه این نهاد به عنوان یک هماهنگ کننده فعالیت می‌کند و دیگر جایگاه‌ها و مسؤولان کشور نیز باید برای پیشرفت ورزش همکاری کنند.

پایان پیام/ع