تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3405835
شناسه : 3405835
تاریخ :
همه چیز درمورد بورسیه تحصیلی ترکیه اقتصاد ایران: کشور ترکیه علاوه بر ارائه فرصت‌های تحصیلی در سطح بین‌المللی و همچنین انبوهی از دانش و تجربه، امکانی را فراهم کرده تا به علاقه‌مندان به تحصیل از سراسر جهان در معتبرترین دانشگاه‌های خود بورسیه تحصیلی ارائه دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 اخبار شرکت ها- بورسیه تحصیلی ترکیه یک برنامه بورسیه تحصیلی رقابتی با بودجه دولتی است که به دانشجویان و محققان برجسته اعطا می‌شود تا برنامه تمام‌وقت یا کوتاه‌ مدت را در دانشگاه‌های برتر ترکیه دنبال کنند.

بررسی کلی بورسیه تحصیلی ترکیه

در این بخش قصد داریم تا بورسیه تحصیلی ترکیه را مورد بررسی دقیق‌تری قرار دهیم.  قبل از درخواست بورسیه، به داوطلبان توصیه می‌شود که معادل و اعتبار رشته‌های انتخابی در کشورهای خود را بررسی کنند. بورسیه تحصیلی ترکیه شامل موارد زیر نیز می‌شود:

شما می‌توانید در بخش‌های متعددی برای بورسیه به این کشور اقدام کنید از این بخش‌ها می‌توان به زمینه‌های مهندسی، علوم اجتماعی، علوم بهداشتی، علوم پایه اشاره کرد. برای درخواست بورسیه شما می‌توانید از ماه ژانویه تا فوریه، از طریق سیستم درخواست بورسیه ترکیه (TBBS) برای درخواست خود اقدام کنید.

در این کشور تقریباً همه رشته‌های تحصیلی به جز گروه‌های بهداشتی ارائه می‌شود. باتوجه‌به پیشینه تحصیلی شما تنها تعداد محدودی از موارد درسی را می‌توانید برای تحصیل انتخاب کنید که هنگام درخواست در سامانه وجود دارند. در ادامه بحث قصد داریم تا بورسیه‌های تحصیلی ترکیه را دقیق‌تر بررسی کنیم.

مدارک موردنیاز

برای درخواست‌هایی که به‌صورت آنلاین از طریق سیستم درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه (TBBS) انجام می‌شود، همه داوطلبان باید مدارک زیر را در سیستم آپلود کنند:

مهم‌ترین معیارهای پذیرش بورسیه ترکیه

معیار پیشرفت تحصیلی

معیارهای سنی

سایر مزایا

گروه‌های واجد شرایط:

گروه‌های غیر واجد شرایط:

آیا ترکیه بورسیه هنری هم دارد؟

برنامه بورسیه هنر به دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های علوم موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای زیبا در دانشگاه موسیقی و هنرهای زیبا آنکارا بورسیه می‌دهد. بخش‌هایی که می‌توانند در محدوده برنامه بورسیه هنر درخواست شوند به شرح زیر است:

برنامه بورسیه برای چه کسانی در دسترس است؟

برنامه بورسیه ایجاد شده برای تشویق دانشجویان واجد شرایط که دارای مدارک بین‌المللی آکادمیک و مهارت زبانی برای تحصیل در ترکیه هستند. بورسیه شایستگی هم برای دانشجویان آینده‌نگر و هم برای دانشجویان بورسیه ترکیه موجود است.

کسانی که مدارک زیر را ذکر کرده‌اند در برنامه بورسیه شایستگی گنجانده می‌شوند:

به دانشجویان بورسیه تحصیلی ترکیه که در برنامه بورسیه شایستگی شرکت می‌کنند، کمک‌هزینه ماهیانه 2 برابر بیشتر از پرداخت معمولی پاداش داده می‌شود.

چه چیزی در مورد بورسیه تحصیلی ترکیه منحصربه‌فرد است؟

شاید برای شما این سال پیش‌آمده باشد که چرا باید این بورسیه را انتخاب کنیم؟ دلیل خاص بودن بورسیه‌های ترکیه این است که علاوه بر حمایت‌های مالی، شهریه، مسکن و بیمه درمانی تمام سطوح تحصیلات عالی، محل دانشگاه و امکانات دانشگاهی، اجتماعی و فرهنگی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.

دانشگاه های برتر ترکیه برای بورسیه تحصیلی

دانشگاه آنکارا

دانشگاه استانبول

دانشگاه مدیپل

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه آجی بادام

دانشگاه باشکنت