تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3405645
شناسه : 3405645
تاریخ :
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: کاهش ۴.۳ درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه اقتصاد ایران: کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در استان، گفت: اشتغالزایی و رفع بیکاری اولویت نخست استان کرمانشاه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بهمن امیری مقدم ظهر چهارشنبه در مراسم جشن خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولان در تالار انتظار این شهر برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است که وظیفه حمایت از محرومان و نیازمندان را برعهده دارد و بیش از ۱۰۰ آیه در قرآن کریم برای احسان و نیکوکاری ذکر شده است.

وی افزود: خیرین و آحاد مردم کرمانشاه همواره در کنار افراد نیازمند و کم برخوردار بوده‌اند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد. استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اولویت اصلی دولت سیزدهم در استان کرمانشاه اشتغال است.

تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با خودکفایی و توانمندسازی یک هزار و ۵۰۰ خانواده گام بلندی در مسیر اشتغال برداشته است و در سند اشتغال هفت هزار و ۵۰۰ اشتغال برای این نهاد در نظر گرفته شده که محقق شده است.

امیری مقدم بیان کرد: به سمت و سویی حرکت کنیم که تا دیگر هیچکس به کمیته امداد امام خمینی (ره) نیازمند نباشد و دانش آموزان این نهاد با تلاش و پشت کار رتبه‌های برتر کنکور سراسری را کسب کردند و حمایت از ازدواج، مسکن، مشاوره قضائی و ارائه تسهیلات بخش دیگری از خدمات این نهاد به مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی و بسیج نیز به کار محرومیت زدایی مشغول هستند، گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه برای اشتغال استان کرمانشاه اختصاص یافته که ثمره بخشی از تلاش‌ها امروز نمایان شده است و در سامانه رصد که وظیفه بررسی اشتغالزایی را برعهده دارد استان کرمانشاه جز استان‌های برتر کشور است.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه از ۱۷.۹ درصد با احیا واحدهای راکد و نیمه تعطیل و جذب ۱۴۰ درصدی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به ۱۳.۶ درصد کاهش یافته است و افراد متقاضی کار دارای تخصص می‌توانند در سامانه کاریابی وزرات کار ثبت نام کنند.

امیری مقدم دعوت از سرمایه‌گذاران، همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام، همایش منطقه‌ای تأمین مالی را از جمله اقدامات استانداری کرمانشاه برای ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه مطرح کرد.

وی ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند با ارائه تسهیلات به افزایش اشتغالزایی و توسعه استان کرمانشاه کمک کنند و با افرادی که در این مسیر کوتاهی می‌کنند برخورد خواهد شد زیرا اشتغال اولویت نخست استان است.

کد خبر 5649530