تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3405014
شناسه : 3405014
تاریخ :
مشاور رئیس جمهور: مناطق آزاد، نمادی از تجلی عینی اقتصاد مقاومتی اقتصاد ایران: مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، رویکرد مناطق آزاد را به‌عنوان نمادی از تجلی عینی اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت‌الله عبدالملکی در جلسه‌ای که با حضور افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام‌جمعه شهرستان قشم، مجتبی معین وزیری مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم با فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی جزیره قشم برگزار شد، بیان داشت: مهم‌ترین سرمایه این ‌منطقه، صفا و صمیمت، تدین و تقوایی است که در میان مردم جزیره قشم موج می‌زند.

وی ادامه داد: مناطق آزاد نمادی از تجلی عینی اقتصاد مقاومتی است که ۵۰درصد آن مسئله فرهنگ جامعه و ۵۰درصد دیگر نیز متاثر از این مقوله است.

عبدالملکی با اشاره به سفرهایی که به مناطق آزاد دیگر داشته است، افزود: نخستین جلسه در تمامی این سفرها با فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی هر منطقه با هدف در صدر قرار دادن موضوعات این حوزه با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان، منظور از فرهنگ را فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی، انقلابی بیان کرد و خاطرنشان نمود: مناطق آزاد تنها مختص فعالیت‌های اقتصادی نیستند، بلکه به موازات این کارکرد باید به بُعد فرهنگی و اجتماعی هر منطقه توجه ویژه شده و شاهد پیشرفت در این حوزه‌ها باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم: قشم، الگوی موفق وحدت و همدلی

در ادامه این نشست، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های مشترک فرهنگی ساکنان اهل سنت و شیعه جزیره اظهار داشت: قشم الگوی موفق وحدت و همدلی در جهان اسلام است.

افشار فتح‌الهی ضمن تقدیر از فعالان فرهنگی و اجتماعی جزیره گفت: این همدلی و یکرنگی مرهون تلاش همه فعالان این عرصه در منطقه آزاد قشم است.

همچنین، امام‌جمعه شهرستان قشم نیز از بیانیه گام دوم به‌عنوان چراغ راهکارها در چله دوم انقلاب یاد کرد و افزود: نتیجه تبیین معارف اسلامی و امامین انقلاب، امیدآفرینی در جامعه است که جوانان ما به آن نیاز دارند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، فعالان فرهنگی و اجتماعی، هیات‌های مذهبی، خانواده‌های شهدا و جانبازان را سرمایه‌های بزرگ اجتماعی قشم خواند و تاکید کرد: اینان سرمایه‌های جزیره در مقابل آسیب‌های اجتماعی هستند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه، فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی جزیره قشم به ایراد نقطه‌نظرات و خواسته‌های خود پرداختند.