تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3404906
شناسه : 3404906
تاریخ :
حوزه یورو گام به گام به سوی رکود اقتصادی اقتصاد ایران: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که حوزه یورو برای پنجمین ماه متوالی و در ماه نوامبر رشد منفی فعالیت‌های اقتصادی را به ثبت رساند و در حال رفتن به سمت یک رکود اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از رویترز، در ماه نوامبر و برای پنجمین ماه متوالی فعالیت‌های اقتصادی در حوزه یورو رشد منفی داشت‌ که نشان می‌دهد این حوزه در حال حرکت به سمت یک رکود نسبی اقتصادی است.

موسسه «اس اند پی گلوبال» شاخص خرید مدیران حوزه یورو برای ماه نوامبر را ۴۷.۸ واحد محاسبه کرده که رقم های زیر ۵۰ واحد نشان دهنده کاهش رشد است.

کریس ویلیامسون کارشناس ارشد اقتصادی درموسسه اس اند پی گلوبال می‌گوید: برای پنجمین ماه متوالی شاهد سیگنال منفی انجام فعالیت‌های اقتصادی در حوزه یورو بودیم که نشان می دهد به احتمال زیاد این حوزه در حال رفتن به سمت یک رکود اقتصادی است.

وی می‌گوید انتظار کاهش ۰.۲ درصدی رشد اقتصادی در حوزه یورو را داریم.

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده در ماه گذشته کارشناسان شانس ورود حوزه یورو به رکود اقتصادی را ۷۸ درصد پیش‌بینی کرده‌ و گفته بودند که انتظار می‌رود حوزه یورو برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ رشد منفی ۰.۴ درصدی را تجربه کند.

دلیل کاهش فعالیت‌های اقتصادی در حوزه یورو کاهش هزینه کرد و خرید مردم عنوان شده است که علت این مسئله افزایش تورم و متعاقبا بالا رفتن قیمت ها و کاهش قدرت خرید و گسترش نگرانی های مالی در میان مردم بوده است.