تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3404880
شناسه : 3404880
تاریخ :
معاون سیاسی بسیج دانشجویی تهران بزرگ: برخی دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند بستر کرسی‌های آزاداندیشی را آماده کنند اقتصاد ایران: معاون سیاسی بسیج دانشجویی تهران بزرگ گفت: در تشکل‌های دانشجویی تلاش بسیاری صورت می‌گیرد تا بستر کرسی‌های آزاد اندیشی فراهم شود اما برخی از دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند بستر آزاداندیشی را برای دانشجویان آماده کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهدی هاشم‌زاده معاون سیاسی بسیج دانشجویی تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی  «سلام تهران» گفت: در فضای مجازی اخبار به گونه‌ای است که انگار در دانشگاه‌ها اتفاقات و جنبش‌های خاصی صورت می‌گیرد؛ اما در فضای حقیقی جامعه اوضاع متفاوت است. جنبش‌های دانشجویی همواره محرک اقشار مختلف جامعه بوده و در عرصه‌های مختلف تاریخ نقش‌های خوبی را ایفا کرده است. همواره در جامعه دانشجویان اعتراضاتی داشته‌اند که آن‌ها را انتقال داده‌اند و مردم نیز عموما این اعتراض‌ها را در قالب نشست‌های ۱۶ آذر می‌شناسند. 

هاشم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌های ما آماده برگذاری مراسم ۱۶ آذر هستند؛ فضای مجازی از طرفی تلاش دارد تا نشان دهد در تشکیل کلاس‌های دانشگاه‌ها و فعالیت‌های آن‌ها مشکلی ایجاد شده اما ما به مردم توصیه می‌کنیم تا به اطلاعات فضای مجازی توجهی نداشته باشند چرا که کلاس‌ها همواره دایر هستند. در این بین اقلیتی وجود دارند که تمایلی به گفت‌وگو ندارند و سروصدا می‌کنند؛ آن‌ها معمولا تلاش می‌کنند تمامی تریبون‌های گفت‌وگو را تخریب کنند و اجازه تبادل اطلاعات را نمی‌دهند. 

وی افزود: با این وجود ما همواره تلاش داریم تا حرف‌ها و صحبت‌های دیگران را بشنویم تا نیازهای آن‌ها را درک کنیم چرا که دانشجویان آینده کشور را می‌سازند و ما باید آن‌ها را بشناسیم. جنبش‌هایی که در بین جنبش‌های بسیج دانشجویی وجود دارد همواره سعی در برطرف کردن مشکلات دارد. ما شاهد برگزاری جلسات مختلف توسط بسیج دانشجویی هستیم تا صدای مردم را به مسئولان برسانند.

او اظهار داشت: ما شاهد آن هستیم که در تشکل‌های دانشجویی تلاش بسیاری صورت می‌گیرد تا بستر کرسی‌های آزاد اندیشی فراهم شوند و همواره دنبال این مسئله بوده‌اند؛ دانشجویان نیاز دارند تا حرف‌های خود را به دیگران انتقال دهند. متاسفانه برخی از دانشگاه‌ها همچنان نتوانسته‌اند بستر آزاداندیشی را برای دانشجویان آماده کنند. 

هاشم‌زاده گفت:‌ با این وجود دانشگاه‌های ما همواره آماده شنیدن حرف‌های اقشار مختلف هستند؛ نمونه‌هایی وجود داشتند که دانشگاه‌ها نمایندگانی را از اقشار مختلف پیدا کرده‌اند و به آن‌ها تریبون داده‌اند تا بتوانند حرف‌های مردم را انتقال دهند. مجموعه تشکل‌های دانشگاهی بسیار مشتاق هستند تا حرف‌های خود را انتقال دهند اما متاسفانه برخی از دانشگاه‌ها این تریبون را در اختیار دانشجویان قرار نمی‌دهند.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. 

پایان پیام/