تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3404727
شناسه : 3404727
تاریخ :
رئیس سازمان محیط زیست: اعتبارات قانون هوای پاک در بودجه 1402 پیش‌بینی شد اقتصاد ایران: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تقریباً 103 هزار میلیارد تومان در بخش داخلی و 3 میلیارد دلار نیز در بخش ارزی برآورد اعتبار شده تا در بودجه سال 1402 برای اجرای قانون هوای پاک پیش‌بینی شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت اجرای قانون هوای پاک، گفت: در جلسه ستاد هوای پاک کشور که چهار هفته قبل،‌ در محل وزارت کشور برگزار کردیم، بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه طبق اعتبار 62 حکمی که برای سال 1401 داشتیم، مبلغی در حدود 50 هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود:‌ متأسفانه به این دلیل که بودجه 1401 بسته شده بود،‌ دستگاه‌ها این بهانه را داشتند که ما اعتباری برای این امر تدارک ندیده‌ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در آن جلسه، دستگاه‌ها مکلف شدند برای بودجه سال 1402 قانون هوای پاک را اجرا کنند تا ترک فعل آن‌ها متوجه سازمان محیط زیست نشود. تا دو هفته قبل که با تمام معاونان وزرای مربوطه جلسه داشتیم،‌ تقریبا 103 هزار میلیارد تومان در بخش داخلی و 3 میلیارد دلار نیز در بخش ارزی برآورد اعتبار شده تا در بودجه سال 1402 برای اجرای قانون هوای پاک پیش‌بینی شود. 

سلاجقه تصریح کرد: بنده در جلسه هفته گذشته هیأت دولت نیز از همکاران خواستم که حتما این امر را برای سال 1402 در دستورکار قرار دهند تا برخی از تکالیف قانون هوای پاک عملیاتی شود. 

وی اضافه کرد: ما در بخش وظایف سازمان، خودمان 13 آیین‌نامه در بخش قانون هوای پاک آماده، تصویب و ابلاغ کردیم و الآن بر اجرای آن نظارت می‌کنیم. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگر همه دستگاه‌ها بحث کاهش آلایندگی را جزو وظایف ذاتی خودشان ببینند، ان‌شاالله مشکل حل می‌شود. بحث اساسی ما در حوزه سوخت وسایل نقلیه خودروهای فرسوده و صنایع بخش ثابت در حوزه هوای پاک است که در دستور کار جدی است.