تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزشی
لینک : econews.ir/5x3404722
شناسه : 3404722
تاریخ :
تحلیل آسوشیتدپرس از عملکرد آمریکا/ «یانکی‌ها» همچنان در انتظار تحقق رویا اقتصاد ایران: رسانه آمریکایی از عملکرد تیم فوتبال کشور صحبت کرد و نمایش آنها را مثبت دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری فارس، آسوشیتدپرس در آخرین گزارش خود نوشت: به‌نظر می‌رسید تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عملکرد بهتری را از خود به جای بگذارد اما همان نتایج سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ رقم خورد و آمریکایی‌ها با شکست سه بر یک مقابل هلند، در اولین بازی مرحله حذفی از دور رقابت‌ها خارج شدند.

این رسانه آمریکایی مدعی شد که انتظارات در این دوره از تیم «گرگ برهالتر» به دلیل در اختیار داشتن بازیکنان جوان و ستاره‌های نوظهوری که در بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند، بالا بود و آمریکا با عبور از مرحله گروهی از اینکه تیم «شکست‌خورده» لقب بگیرد، فرار کرد. اگر آن‌ها زودتر از این به خانه بازمی‌گشتند، انتظارات از این تیم به ناامیدی تبدیل می‌شد.

آمریکایی‌ها پس از تساوی با ولز و انگلیس، ایران را در بازی آخر ناکام گذاشتند و به‌عنوان تیم دوم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند.

اکنون سرنوشت برهالتر بر روی نیمکت «یانکی‌ها» نامشخص است. او در دسامبر ۲۰۱۸ و پس از اینکه آمریکا از «ترینیداد و توباگو» باخت و نتوانست به جام جهانی روسیه برود، از تیم «کلمبوس کرو» در لیگ آمریکا جدا و سرمربی آمریکا شد.

بخشی از هواداران تیم ملی آمریکا منتقد انتخاب نفرات و تاکتیک‌ها او هستند و ترجیح می‌دهند یک مربی خارجی که در اروپا تجربه کسب کرده باشد، بر روی نیمکت تیم آن‌ها بنشیند. در حالی که قرارداد برهالتر در این ماه به پایان می‌رسد، او پس از پایان بازی با هلند گفت: در هفته‌های پیش‌رو تصمیم خود را می‌گیرم و به این فکر می‌کنم که چه پیش خواهد آمد.

تورنمنت بعدی آمریکا بازی های جام ملت‌های آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب موسوم به «جام طلایی کونکاکاف» خواهد بود که تابستان آینده برگزار می‌شود و بیشتر بازیکنان شاغل در اروپا در آن حضور خواهند داشت. به دلیل اینکه آمریکا میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ است و به صورت خودکار در این رقابت‌ها شرکت دارد، جام طلایی یکی از فرصت‌های محدودی خواهد بود که هسته مرکزی در مسابقات رقابتی حضور داشته باشند.

پایان پیام/