تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3403247
شناسه : 3403247
تاریخ :
برای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری؛ مجلس پنج هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد اقتصاد ایران: سمنان- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، با اشاره به قانون تعرفه خدمت گذاری پرستاران که سال‌ها مسکوت بود، گفت: مجلس در بودجه ۱۴۰۱ پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عباس گل‌رو ضمن گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از زحمات کادر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بیان کرد: ازخودگذشتگی کادر پرستاری در ایام کرونا در خدمت به بیماران کرونایی، در شرایطی که کسی جرأت نمی‌کرد وارد محیط بستری بیماران کرونایی شود، در تاریخ ماندگار شد.

وی با بیان اینکه بیشترین حمایت، عنایت و توجه به کادر پرستاری از سوی مقام معظم رهبری به عمل آمده است، ابراز کرد: با دستور معظم له، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از سال‌ها مسکوت ماندن، اجرا شد.

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در بودجه ۱۴۰۱ پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص داد و تا اجرای کامل و جامع طرح، مجلس پشتیبانی خواهد کرد.

گل‌رو درباره کمبود پرستاران در کشور و مشکلات کادر درمانی از این بابت نیز، تاکید کرد: سال گذشته با پیگیری مجلس مجوز ۲۰ هزار استخدامی برای پرستاران اخذ شد که همه پرستاران به ویژه کسانی که در ایام سخت کرونا با دانشگاه همکاری می‌کردند، جذب خواهند شد.

وی درباره زیرساخت‌های درمانی سمنان، مهدی‌شهر و سرخه نیز بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات زیرساختی خوبی در این منطقه صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به بخش‌های روان، سرطان، سوختگی، اورژانس، توسعه بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان، پردیس سلامت و… اشاره کرد.