تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3402821
شناسه : 3402821
تاریخ :
دست‌درازی اروپا به منابع مالی روسیه برای بازسازی اوکراین اقتصاد ایران: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن متهم کردن روسیه به برهم زدن نظم قاره سبز، بر منابع مالی این کشور دست گذاشت و گفت این منابع باید برای بازسازی اوکراین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنرانی در مجمع وزارتی «سازمان امنیت و همکاری اروپا» در لهستان، روسیه را به برهم زدن نظم قاره سبز متهم کرد و مدعی شد: به یک نظم امنیتی جدید در اروپا نیاز داریم چرا که روسیه نظم پیشین را به طور کامل به هم ریخته است. 

جوپ بورل با اشاره به هزینه‌های بازسازی اوکراین، بر منابع مالی روسیه دست گذاشت و گفت: ما بر ۳۰۰ میلیارد دلار از منابع مالی بانک مرکزی روسیه تسلط داریم و این منابع باید برای بازسازی اوکراین مورد استفاده قرار گیرد. برای این اقدام راه‌های قانونی را بررسی خواهیم کرد. 

بورل همچنین روسیه را به ارتکاب «جنایت جنگی» متهم و ادعا کرد: از ایجاد یک دادگاه ویژه برای بررسی جنایات جنگی در اوکراین حمایت می‌کنیم. روسیه در حال تخریب زیرساخت‌های انسانی در اوکراین است که این جنایت جنگی است و ما برای پاسخگو کردن جنایتکاران جنگی تلاش می‌کنیم.