تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3401700
شناسه : 3401700
تاریخ :
رئیس بانک مرکزی اروپا: نرخ تورم در منطقه یورو بیش از انتظار بالا می رود اقتصاد ایران: رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: نرخ تورم در منطقه یورو هنوز به اوج خود نرسیده است و حتی بیش از انتظار بالاتر می رود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: نرخ تورم در منطقه یورو هنوز به اوج خود نرسیده است و احتمالا حتی بیش از آنچه انتظار می‌رود بالاتر رود.

به گفته لاگارد؛ به سختی می‌توان گفت که آیا تورم که در ماه گذشته به رکورد سالانه 10.6 درصد رسیده بود، در منطقه یورو به زودی کاهش خواهد یافت یا خیر.

لاگارد افزود: اقتصاددانان بانک مرکزی اروپا همچنان خطرات واضح «افزایشی» را مشاهده می‌کنند و این بدان معناست که نرخ تورم ممکن است به بیش از پیش‌بینی‌ها هم برسد.

در عین حال پس از شدیدترین رشد نرخ بهره در هزینه‌های استقراض در تاریخ اروپا و در شرایطی که منطقه یورو برای رکود آماده می‌شود، سرمایه‌گذاران به دنبال هر نشانه‌ای در سیاست‌گذاری بعدی بانک مرکزی اروپا هستند.

لاگارد توضیح داد: «اینکه چقدر باید جلو برویم و چقدر سریع باید به آنجا برسیم، به چشم‌انداز به‌روزشده ما، ادامه شوک‌ها، واکنش دستمزدها و انتظارات تورمی و ارزیابی ما از تغییرات موضع‌مان بستگی دارد.»

وی خاطرنشان کرد: ممکن است این امر مستلزم رساندن هزینه‌های استقراض به سطوحی باشد که رشد اقتصادی را محدود می‌کند.

پس از سومین افزایش بزرگ نرخ بهره در ماه اکتبر که سریع‌ترین سرعت افزایش در تاریخ را ثبت کرد، به گفته لاگارد انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تا سطحی افزایش دهد که نرخ تورم به هدف میان مدت دو درصد بازگردد.