تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3396767
شناسه : 3396767
تاریخ :
۵۱ پروژه نیمه‌تمام با ۲۷۶ کلاس درس در زنجان در تعهد خیرین است اقتصاد ایران: زنجان-مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان گفت: در حال حاضر ۵۱ پروژه نیمه‌تمام با ۲۷۶ کلاس و تعهد خیرین ۱۰۸ میلیارد تومان دست اقدام داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به ګزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر فاضلی بعد از ظهر پنج شنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با بیان اینکه توسعه هر جامعه‌ای در گرو توسعه منابع انسانی است، گفت: این منابع انسانی از آموزش‌وپرورش تامین می‌شود.

وی بیان داشت: آموزش‌وپرورش دروازه توسعه است و از این جهت نقش حائز اهمیتی در توسعه جامعه دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان گفت: طی ۱۸ ماه کمک‌های نقدی متفرقه که آن را طرح مدرسه‌یار می‌نامیم، به جز یاری فرهنگیان حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

فاضلی تاکید کرد: حدود ۵۰۰۰ نفر از فرهنگیان استان نیز در این طرح حدود ۶۰۴ میلیون تومان مشارکت داشته‌اند.

وی گفت: دو چیز آرامش روانی انسان را فراهم می‌کند، اول یاد خدا و دوم صدقات و خیرات است و اگر آموزش‌وپرورش بخواهد در مسیر توسعه موفق باشد باید فضا و تجهیزات مناسب را فراهم کند؛ در این مسیر تلاش دولت کافی نیست و خیرین نیز باید در تامین تجهیز و فضاهای آموزشی همراه آموزش‌وپرورش باشند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان تصریح کرد: در شهرک‌های اقماری فضای آموزشی نسبت به دیگر مناطق کمتر است و این مسئله باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

فاضلی تاکید کرد: بیش از ۴۰ درصد از مدارس نیاز به مقاوم‌سازی یا تخریب و تعمیر اساسی دارند.

وی گفت: ساختمان‌های آموزشی استان حدود ۱۶۰۰ ساختمان است که یک چهارم آن را خیرین احداث کردند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان یادآورشد: در ۱۸ ماه اخیر، ۴۶ پروژه با ۲۳۶ کلاس در استان زنچان آغاز شده در حال حاضر ۵۱ پروژه نیمه‌تمام با ۲۷۶ کلاس و تعهد خیرین ۱۰۸ میلیارد تومان دست اقدام داریم.